مدیرعامل آب و فاضلاب استان : کهگیلویه یکی از شهرستان‌هایی است که خاصه در حوزه روستا‌ها می‌توان گفت مشکلات خاص خودش را دارد و باید بهتر دیده شود .
کد خبر: ۱۱۶۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ 02 June 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با حضور در شهرستان کهگیلویه ضمن بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب، با فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امید صالحی در این دیدار اظهار داشت : ۸۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و اخط انتقال آب در استان داریم که ۴۰ درصد از این میزان بالای ۲۵ سال عمر دارد و فرسودگی شدید دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: کهگیلویه یکی از شهرستان‌هایی است که خاصه در حوزه روستا‌ها می‌توان گفت مشکلات خاص خودش را دارد و باید بهتر دیده شود، به همین خاطر از قریب به ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی و تخصیص شده برای روستاها، ۱۴۰ میلیارد تومان را به این شهرستان اختصاص دادیم.

امید صالحی گفت: هزینه‌ها در حوزه روستایی سرسام آور است، اگر ماهانه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه میکنیم، آورده و درآمد ما از روستا‌ها به ۱ میلیارد تومان هم نمیرسد، گاهاً یک پمپ ما دچار سوختگی می‌شود و هزینه اش فراتر از ۵ میلیارد تومان است، این بخشی از چالش ما در روستا‌ها است.

وی ادامه داد: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز با وجود اینکه اعتبار خاصی نبود ما به صورت امانی با اجرای ۱۲ کیلومتر خطوط آبرسانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان، تعهداتمان را به صورت ۱۰۰ درصدی در این زمینه اجرایی کردیم.

رئیس هیئت مدیره آبفا با اشاره به اینکه مدیریت شرکت آبفا را با بدهی ۶۵۰ میلیارد تومانی عهده دار شدیم، افزود: با این همه چالش در این شهرستان ۴۴ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب کار شده که بخش زیادی از آن در همین دولت سیزدهم اتفاق افتاده است. بیش از ۲ کیلومتر شبکه فاضلاب تنها در یکسال اخیر کار کردیم و با وجود اعتبار مصوب ۳۵ میلیارد تومانی، تاکنون فقط ۲ میلیارد تومان تخصیص بودجه داشتیم!

صالحی بیان کرد: در همین مناطق در شهر سوق در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم که سابقه نداشته است. این نشان از عزم ما برای برون رفت متوازن همه مناطق استان از محرومیت آبی آنهم با همه مشکلات مالی است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در این دیدار گفت: یکی از مطالبات مهم و همیشگی از ما در بحث آب است، حجم مشکلات در این حوزه بالاست و انتظار ما این است به اندازه همین کمبود‌ها دیده شویم، تلاش‌های آبفا استان از کسی پوشیده نیست، اما باید عزم ملی برای کمک به حل این مشکلات را به منطقه گسیل کنیم.

سیدحمزه محقق زاده گفت: آبرسانی به روستا‌های باید تقویت شود و در مناطقی که با چالش در منابع تأمین آب روبرو هستیم حتماً آبرسانی سیار به صورت مستمر با تانکر‌های اختصاصی که به این شهرستان تعلق می‌گیرد، انجام شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از تولید آب، محصولات کشاورزی، حتی مرغ و... متعلق به کهگیلویه است، اما خودش با مشکلاتی در این خصوص و برای تأمین نیاز مردمش روبرو است که پذیرفته نیست.

فرماندار کهگیلویه گفت: راه و آب بیشترین مطالبات عمومی از ما است. پیگیر هستیم مقامات ارشد مرتبط را به شهرستان دعوت کنیم، مقدمات فراهم بود که حادثه خسارت بار برای مقام اول اجرایی کشور و همراهانشان کمی وقفه انداخت، اما تلاش میکنیم در اسرع وقت این اتفاق بیفتد و با حضور مقامات تراز اول مرتبط مطالبات به حق مردم را پیگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار