در خصوص اعتبارنامه تاجگردون، عامه افکار عمومی رضایت نسبی از تایید اعتبارنامه دارند، اما به نظر می‌رسد، موضوع اعتبارنامه برای قالیباف هزینه‌های سنگینی داشته و احتمالا در ادامه خواهد داشت ضمن اینکه برخی معتقدند، تاجگردون هم در ادامه کار روز‌های سختی را در پیش دارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸ 01 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، هر چند غلام رضا تاجگردون با گذشتن از مهم‌ترین سد پیش روی خود یعنی مرحله تایید اعتبارنامه‌ها رسما نماینده مجلس دوازدهم شد، اما این موضوع و اعتراض مخالفان تایید اعتبار نامه وی همچنین خبرساز است.
از همان لحظه اعلام تایید اعتبارنامه، گروه مخالفین وی، اعلام کردند که اعتبارنامه تاجگردون، به صورت غیرقانونی و عدم طی مراحل بررسی از جمله استعلام کتبی از شورای نگهبان و برخی موارد دیگر به تایید رسیده و تخلف صورت گرفته است و درا ین زمینه هم انگشت اتهام به سمت قالیباف به دلیل ممانعت از رای گیری صحن مجلس نشانه رفته است.
در حالی که به نظر می‌رسد ماجرای اعتبارنامه تاجگردون پایان یافته، اما همچنان، برخی پیگیر ماجرا هستند و امروز طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان مجبور شد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «درخصوص اعتبارنامه تاجگردون و مستنداتی که گفته می‌شود وجود دارد، آیا شورای نگهبان در جریان این مدارک قرار گرفته و آیا در این رابطه به صورت کتبی یا شفاهی استعلام انجام گرفته است؟» گفت: شورای نگهبان نظر خودش را هنگام بررسی صلاحیت‌ها اعلام کرده است و مسئولیت بررسی اعتبارنامه‌ها برعهده نمایندگان است.
وی افزود: «در حدی که بنده اطلاع دارم، به‌صورت کتبی استعلامی صورت نگرفته است.»
این سخنان سخنگوی شورای نگهبان تا حدودی زنده کردن ادعای تخلف مجلس به ریاست قالیباف در خصوص اعتبارنامه تاجگردون است این در حالی است که در همان روز اعتبارنامه هم بگو مگوی معترضین به تایید اعتبارنامه تاجگردون با قالیباف شدید بود.
هر چند اعتبارنامه تاجگردون تایید شد، اما هنوز پس لرزه‌های انتقادات تند از قالیباف که بخشی از این انتقادات مربوط به همان اعتبارنامه است، گریبانگیر وی است.

بیشتر بخوانید

بی رحمی تاجگردونی‌ها و ساده لوحی بهرامی‌ها!

قالیباف که به نظر می‌رسد روز‌های سختی را با وجود نمایندگانی مانند رسایی و هم قطارانش در پیش خواهد داشت، اموروز هم مورد انتقاد تند و صریح رسایی قرار گرفت و وی با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت:
از عمر مجلس دوازدهم سه جلسه و از ریاست قالیباف تاکنون یک و نیم جلسه گذشته و در این مدت دو تخلف و قانون شکنی بی سابقه صورت گرفته که نباید به راحتی از کنار آن‌ها گذشت:
۱ – عدم پیگیری تخلف و جابجایی آرای نمایندگان در انتخاب هیئت رئیسه
۲ – قانون شکنی در برخورد با بررسی اعتبارنامه‌ها

آیا قالیباف خود را هزینه تاجگردون کرد؟

در خصوص اعتبارنامه تاجگردون، عامه افکار عمومی رضایت نسبی از تایید اعتبارنامه دارند، اما به نظر می‌رسد، موضوع اعتبارنامه برای قالیباف هزینه‌های سنگینی داشته و احتمالا در ادامه خواهد داشت ضمن اینکه برخی معتقدند، تاجگردون هم در ادامه کار روز‌های سختی را در پیش دارد.

برخی بر این عقیده هستند که قالیباف در دور دوازدهم بسیار با تجربه تر از دو یازدهم برخود کرده و عدم ارجاع موضوع اعتیارنامه به صحن مجلس با بکارگیری قانون داخلی مجلس بوده و عملا تجربه وی مانع از تکرار موضوع اعتبارنامه در دور دور یازدهم برای تاجگردون شده است چرا که این عده معتقدند "«محمدباقر قالیباف» که در مجلس یازدهم و در جریان بررسی اعتبارنامه تاج‌گردون سابقه اداره مجلس را نداشت و مقهور صدای بلند زاکانی و همراهانش شده بود،‌ حاضر شد برای کسب رضایت معترضان، برخلاف قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، اعتبارنامه تاج‌گردون را در صحن مجلس به رای بگذارد و مسبب اخراج او از مجلس شود. ولی در جلسه روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ موقعیت خود و قدرت فراکسیون مستقل‌ها (اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان) را محکم‌تر از آن می‌دید که بخواهد تن به خواست معترضان بدهد. به همین دلیل اجازه نداد خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس عمل شود و رای اعضای شعب رسیدگی کننده به اعتبارنامه تاج‌گردون را دال بر تایید اعتبارنامه او دانست تا این پرونده بسته شود."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار