دستیار اجتماعی وزیر کشور :
دستیار اجتماعی وزیر کشور : دست نیاز حاکمیت به سمت مردم آمده و درخواست دارد اگر خانواده‌ای گرفتار اعتیاد و سایر آسیب‌ها است به آن کمک کنید .
کد خبر: ۱۱۶۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴ 01 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، ابراهیم نورمحمدی روز پنج شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی با اشاره به تشکیل اجتماع برای حل آسیب‌های اجتماعی، گفت: همکاری دولت و مردم در حوزه اجتماعی موفقیت ساز بوده و از اهداف اصلی و محوری در این حوزه قرار گرفته است.
نورمحمدی با اشاره به ضرورت تشکیل اجتماع برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی، گفت: دولت‌ها نمی‌توانند به تنهایی همه امور را به انجام رساند و مردم باید برای رفع مشکلات کمک کنند در این صورت است که موفقیت حاصل می‌شود.
وی تصریح کرد که مسئله حاشیه نشینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با ورود تشکل‌های مردم نهاد مورد توجه جدی قرار گرفته شده است.
نورمحمدی با اشاره به نقش تسهیل گری دستگاه‌های اجرایی در امور مردم و همکاری با تشکل ها، خواستار ایجاد و توسعه فضای کار سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی شد.
وی با بیان اینکه خروجی جلسات باید رفع مشکلات مردم باشد ، خاطرنشان کرد : باید زمینه فراهم شود تا مجموعه‌های مردمی برای تقویت حوزه فرهنگی اجتماعی پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه کار در حوزه فرهنگی اجتماعی با نگاه صرفا اداری پیش نمی‌رود ، گفت : باید بپذیریم نقش ادارات بسترسازی و تسهیل گری است و باید ظرفیت‌ها در خدمت بخش مردمی قرار بگیرد.
نورمحمدی با بیان اینکه نگاه ما باید در بحث آسیب‌های اجتماعی تحول آفرین باشد، اظهار امیدواری کرد که برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به تقویت انقلاب اسلامی ختم شود.
نورمحمدی با بیان اینکه دست نیاز حاکمیت به سمت مردم آمده و درخواست دارد اگر خانواده‌ای گرفتار اعتیاد و سایر آسیب‌ها است به آن کمک کنید ، ادامه داد : امروز وقت آن نیست که حاکمیت این مشکلات را حل کند بلکه مردم نیز باید به کمک خانواده‌های گرفتار بروند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم بر نقش تشکل‌های مردمی در کاهش آسیب‌ها اجتماعی اشاره کرد و گفت: مدیران نقش تشکل‌های مردمی را در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی جدی بگیرند.
مسعود نوری با بیان اینکه برای پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی تخصصی کار را دنبال کنند، گفت: هرکدام از دستگاه‌ها باید وظایف ذاتی خود را انجام دهند و از موازی کاری‌ها و هدر رفت منابع در امور مشابه خودداری کنند.
نوری تاکید کرد: التزام به قانون و هماهنگی همه نهاد‌های فرهنگی و اجرایی مربوطه، می‌تواند در ارتقای سبک زندگی و کاهش تعارضات اجتماعی و توقف آسیب‌های اجتماعی در استان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار