مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: کنترل و مهار نشت خط لوله نفت واحد بهره برداری نرگسی به واحد بهره برداری نفت بی بی حکیمه با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت انسانی و تجهیزاتی این شرکت امروز (شنبه) با تلاش متخصصان و حرکت جهادی انجام شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸ 01 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلامرضا کمالی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات سخت و حساس رفع نشتی از خط لوله هشت اینچ انتقال نفت از واحد بهره برداری نرگسی به واحد بهره برداری نفت بی بی حکیمه یک با تلاش جهادی کارکنان عملیاتی این شرکت در کمترین زمان ممکن انجام شد.

وی بیان کرد: خط لوله هشت اینچ انتقال دهنده نفت خروجی واحد بهره برداری نرگسی به واحد بهره برداری بی بی حکیمه یک می‌باشد که به دلیل وجود گاز هیدروژن سولفوره با غلظت بالای سه هزار PPM بسیار سمی و خطرناک است.

کمالی ادامه داد: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران صبح امروز (شنبه) پس از اطلاع از سوراخ شدن خط لوله و نشت نفت، با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی‌های لازم و به دلیل حساسیت موضوع و جلوگیری از آلودگی

زیست محیطی و انتشار نفت و گاز به محیط، کارکنان این شرکت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به وسیله بالگرد از گچساران به محل نشت اعزام و با رعایت مقررات ایمنی نشتی از خط لوله را کنترل و مهار کردند.

کمالی ابراز کرد: عملیات کنترل، مهار و رفع نشت نفت از این خط لوله با درایت همکاران جهادی و با تلاش واحد‌های مختلف عملیاتی از جمله خدمات عملیات، خط لوله، بهره برداری و با پشتیبانی و همراهی ایمنی، فنی، ترابری و فرودگاهی، حراست و خدمات، بدون هیچ حادثه‌ای با نصب گیره، با موفقیت انجام گردید.

وی تصریح کرد: در این عملیات کارکنان عملیاتی شریان انتقال نفت را از این خط لوله به خط لوله دیگری منتقل نمودند تا هیچ گونه وقفه‌ای در تولید و انتقال نفت انجام نگیرد.

کمالی ابرازکرد: تولید نفت در این منطقه نفت خیز با ۸۰ هزار بشکه افزایش ظرف یک سال گذشته هم اینک به ۶۳۰ هزار بشکه در روز رسیده و این صنعت خوراک خیلی از پالایشگاه‌های کشور را تولید می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دومین شرکت تولید کننده نفت در کشور و بیش از ۱۱۱ دصد از برنامه تولیدی این شرکت محقق شده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران تصریح کرد: بیش از ۶ هزار نیرو در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران فعالیت دارند.

۷۵۰ هزار بشکه نفت خام بوسیله دستگاه‌های تفکیک سیار نفت (MOS) و فرآورش سیار نفت (MOT) سال گذشته در تاسیسات نفتی زیر پوشش این شرکت بازیافت شد.

تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است و این ویژگی خاص موجب شده کار در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در بین سایر شرکت‌ها از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار