سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ا میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به دانش آموزان بی بضاعت استان کمک کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷ 01 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد محمد جمالی، در مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر علمی، پرورشی و تربیتی دبیرستان دخترانه شبانه روزی عشایری فاطمه الزهرا یاسوج، با اعلام این خبر افزود:این میزان تسهیلات به ۱۵۰ دانش آموزان بی بضاعت در نقاط مختلف استان پرداخت شده است.
وی، همچنین از اهداء ۷۰۰ جفت کفش به دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت استان توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد و گفت:این تعداد جفت کفش با کمک خیران و مساعدت بانک قرض الحسنه مهر ایران استان به ۷۰۰ دانش آموز اهداء شده است.
جمالی، ارزش ریالی کفش‌های اهداء شده به این دانش آموزان را ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود:علاوه بر این برای ۱۵۰ دانش آموز بی بضاعت استان حساب قرض الحسنه بانکی به مدت ۱۰ سال با همکاری و رایزنی با خیران افتتاح شد.
وی، همچنین از توزیع ۱۵۰ جلد کتاب کمک درسی در بین دانش آموزان بی بضاعت استان در مقطع متوسطه دوم خبر داد.
جمالی گفت:یکی از سیاست‌های کاری آموزش و پرورش استان در کنار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی حمایت مالی از دانش آموزان مستعد بی بضاعت استان جهت تشویق برای ادامه تحصیل آن‌ها است.
مدیرعامل شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد هم، گفت:این بانک همواره در راستای رسالت مسئولیت‌های اجتماعی خود حامی دانش آموزان بی بضاعت در این استان بوده و خواهد بود.
آرمین پیلی، ضمن اشاره به خدمات، تاریخچه و اقدامات موثر بانک قرض الحسنه مهر ایران افزوو: این بانک با داشتن چندین شعبه فعال در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی گام‌های موثری برداشته است و تلاش می‌کند تا با اعطای وام‌های ارزان قیمت و بدون سود نقش بسزایی در بهبود وضعیت معیشت اقشار ضعیف و متوسط این استان از جمله دانش آموزان بی بضاعت ایفا نماید.
وی، گفت: این اقدام بانک قرض الحسنه مهر ایران می‌تواند بخشی از نیاز‌های این قشر از جامعه را برطرف نموده و به ادامه تحصیل دانش آموزان مستعد در مناطق محروم کمک نماید.
آرمین‌پیلی، رسالت بانک قرض الحسنه را ترویج فرهنگ قرض الحسنه به عنوان یک سنت نیکو و حسنه در جامعه دانست و افزود: این بانک از افراد خیر دعوت کرده که در این بانک حساب افتتاح کنند و پس از مدتی با بررسی حساب این افراد نیکوکار در خصوص اعطای تسهیلات به حساب شان، خیران می‌توانند، افراد نیازمند را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه معرفی کنند بدون اینکه مسئولیتی در قبال بازپرداخت اقساط این تسهیلات داشته باشند.
سرکار خانم آفتاب غلامی نماینده حامیان بازماندگان از تحصیل استان کهگیلویه و وبویراحمد و مدیر موسسه خیریه حضرت رقیه (س) نیز در این آیین گفت: در راستای پیگیری مشکلات دانش آموزان مناطق محروم، بی بضاعت و بازماندگان از تحصیل، موسسه خیریه حضرت رقیه (س) با همکاری آموزش وپرورش و بانک قرض الحسنه مهر ایران اقداماتی را درسطح استان انجام داده و در دستور کار دارد.
در حاشیه این مراسم به رسم یادبود و در جهت قدردانی از همراهی و حمایت‌های بی نظیر قرض الحسنه مهر ایران از دانش آموزان نیازمند، از طرف سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد لوح سپاس به آرمین پیلی مدیرعامل شعب و غلامی رئیس روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران این استان اهداء شد.
همچنین در پایان این مراسم با اهداء جوایز نفیسی از ۳۶ نفر از دانش آموزان نیازمند، اما برتر علمی، پرورشی و تربیتی دبیرستان دخترانه شبانه روزی عشایری فاطمه الزهرا یاسوج تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار