رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش سوزی مراتع منطقه نظرآباد روبروی کلاغ نشین از توابع شهرستان گچساران که ظهر امروز (جمعه) طعمه حریق شد، همچنان در آتش می سوزد.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰ 31 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید قدرت اله علی پور شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی که ساعت ۱۴ روز جمعه به دلیل نامعلومی شروع شد پس از چندین مرحله مهار از سوی امدادگران منابع طبیعی، محیط زیست و نیرو‌های محلی به دلیل سخت گذر بودن، پوشش انبوه گیاهی و جنگلی، حجم زیادآتش و گرمای هوا همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون تعدادی از نیرو‌های مردمی، آتش نشانی دوگنبدان، کارکنان محیط زیست و نیرو‌های منابع طبیعی در حال مهار و خاموش کردن آتش در این منطقه هستند.

علی پور ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن برخی از این مناطق، پوشش گیاهی انبوه و علفزار‌های وسیع، مهار آتش با دشواری‌های زیادی رو به روست و تاکنون بخشی از این آتش کنترل شده است.

وی اضافه کرد: در این آتش سوزی گشترده بیش از ۳۰ هکتار از مرتع‌های منطقه نظرآباد روبروی کلاغ نشین گچساران تاکنون طعمه حریق شده است.

علی پوربا بیان اینکه این آتش سوزی هم اکنون به ارتفاعات کوه مورد رسیده است، گفت: علت و وسعت آتش سوزی این منطقه پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار