دکتر جمشیدی در جمع مدیران ارشد NPC و وزارتخانه های صمت، اقتصاد و نیرو مطرح کرد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام در بازدید جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارتخانه های صمت، اقتصاد و نیرو از این شرکت ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت شهدای حماسه راه خدمت به مقام معظم رهبری و ملت ایران گفت: چنین بازدیدهایی برای ما که در مجموعه صنعت هستیم، موجب افزایش نشاط و انرژی مضاعف می شود.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ 31 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی هنگام، دکتر جمشیدی با بیان اینکه از خداوند می خواهم که همه ما را در مسیر تلاش و خدمت قرار داده و این افتخار را نصیب ما کند که بتوانیم به مردم و کشور، نظام و رهبری به عنوان یک سرباز خدمت کنیم، ادامه داد: صنعت پتروشیمی یک صنعت ارزآور، مهم و استراتژیک است که در بدترین شرایط تحریم ها هم توانست با تامین ۴۸ درصد از ارز کشور، اقتصاد کشور را مدیریت کند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی تحریم پذیر نیست، تصریح کرد: صادرات و عملکرد همکاران ما در شرایط و گردنه های سختی که علیرغم همه فشارهای جهانی وجود داشت، موجب شد بتوانیم سربلند و موفق از این مسیر عبور کنیم.

دکتر جمشیدی با اشاره به اینکه یکی از محصولات استراتژیک در این صنعت، اوره و آمونیاک است، اظهار کرد: اوره یعنی تامین امنیت غذایی مردم دنیا و شرکت پتروشیمی هنگام یکی از طرح هایی است که بهره برداری آن به دلیل امنیت غذایی و ارزآوری حائز اهمیت است و مجموعه هلدینگ خلیج فارس از بدو ورود دکتر علی عسکری و دولت معظم رئیس جمهور شهید، تصمیم گرفت که این پروژه ۱۷ ساله را در اولویت اول قرار دهد و امروز شاهد این هستیم که به لطف خدا و همت نیروهای متخصص در شرکت پتروشیمی هنگام و حمایت های بی دریغ شرکت ملی صنایع پتروشیمی، واحد آمونیاک آن به بهره برداری رسید و تاکنون ۱۶ کشتی آمونیاک هم صادرات داشته ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام با بیان اینکه پیش راه اندازی واحد اوره این مجموعه هم استارت خورده و انشالله امسال شاهد تولید و صادرات اوره پتروشیمی هنگام هم خواهیم بود، افزود: شما در کدال هم می توانید ملاحظه کنید که شرکت های اوره ساز نسبت به شرکت های پلیمری حاشیه سود خوبی دارند و به همین دلیل صنعت اوره اهمیت دارد و مهم تر از آن، اینکه ما در دنیا در حال حرکت به سمت مصرف سوخت آمونیاکی هستیم که ساخت خودروی ژاپنی با سوخت آمونیاکی هم شاهدمثال این امر است.

وی در پایان گفت: صنعت پتروشیمی، صنعت مهمی است و امیدواریم که بتوانیم واحد اوره این مجموعه را هم زودتر به بهره برداری برسانیم و در بحث ارزآوری، اشتغال و ایجاد درآمد برای سهامداران این مجموعه و هلدینگ معظم خلیج فارس گام های مهمی برداریم.

در ادامه، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: آمونیاک یکی از خوراک های زنجیره ارزش است که در تامین امنیت غذایی ایران و جهان نقش بسزایی دارد و در تولید اوره هم مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر چگینی اظهار امیدواری کرد که با تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، علاوه بر سودی که از تولید می بریم، بتوانیم از ورود به بازارهای تجاری جهان هم سود ببریم و ایران قوی که یکی از آرزوهای رئیس جمهور شهید هم بود، محقق شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش نیروی انسانی در این صنعت، خواستار توجه ویژه به آنان شد و اظهار کرد: پیروزی در برابر جنگ اقتصادی و حفظ بازار ایران از طریق صنعت پتروشیمی محقق شده است.

دکتر چگینی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات صنعت پتروشیمی در سال گذشته، ورود پتروشیمی هنگام به مدار تولید بود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، سقف تولید آمونیاک این شرکت ۶۰ هزار تن بود که عدد خوبی است و علیرغم کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی محصولات صنعت پتروشیمی، این صنعت با افزایش تولید، شاهد ارزآوری ۱۲/۸ میلیون دلاری بودیم.

وی در پایان با بیان داخلی سازی دانش فنی، ترمینولوژی و ساخت کاتالیست های صنعت پتروشیمی گفت: ۱۰۰ درصد کاتالیست های مورد نیاز در تولید آمونیاک داخلی سازی شده و بخش عمده ای از کاتالیست های پتروشیمی هنگام هم ایرانی است.

گفتنی است، در این بازدید، از واحد آمونیاک، اوره و اسکله اختصاصی شرکت پتروشیمی هنگام بازدید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار