آزمون‌های آموزش و پرورش و همچنین کنکور همواره محلی از مناقشه و چالش بوده است به گونه‌ای که بار‌ها از تخلف، تقلب و لو رفتن سوالات که بعضاً با چاشنی خرید و فروش و ایجاد مافیا، همراه بوده سخن به میان آمده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 29 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نماینده، ولی در استان و امام جمعه شهر یاسوج با همراهی مدیر کل آموزش و پرورش و برخی مسئولین آموزش و پرورش بازدیدی از یکی از حوزه‌های برگزاری امتحان نهایی داشت که در این بازدید دو نکته مهم و چالش برانگیز سال‌های قبل مورد بازدید، بررسی و اظهارنظر قرار گرفت.
مسئولین و دانش آموزان چه می‌گویند؟ + فیلم


عدالت و امنیت در آزمون نهایی
امسال اولین سالی است که بحث آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در کنار پایه دوازدهم مطرح و اجرا می‌شود، آزمونی که نمره هر سه پایه آن تا ۶۰ درصد از نتیجه کنکور را تعیین خواهد کرد.
آزمون‌های آموزش و پرورش و همچنین کنکور همواره محلی از مناقشه و چالش بوده است به گونه‌ای که بار‌ها از تخلف، تقلب و لو رفتن سوالات که بعضاً با چاشنی خرید و فروش و ایجاد مافیا، همراه بوده سخن به میان آمده است.
دو نکته مهم در بحث آزمون نهایی امنیت و عدالت است چرا که به دلیل برخورداری برخی دانش آموزان و خانواده‌ها باعث دسترسی خارج از قانون به آزمون‌ها و سئوالات شده و گا‌ها شاهد سوء استفاده‌های زیاد بوده این به گونه‌ای که بار‌ها این موارد مطرح و به رسانه‌ها هم کشیده شده است؛ که البته عدم وجود امنیت در برگزاری آزمون‌ها نهایتا منجر به بی عدالتی می‌شود.
آیت الله حسینی در خصوص لزوم توجه به امنیت و عدالت در آزمون‌هایی مانند کنکور اشاره می‌کند که هر گاه فضای تقلب و تخلف و سوء استفاده بر آزمون‌های مهمی مانند کنکور حاکم شود، حتما منجر به بی عدالتی می‌شود و هر گاه چنین شد می‌بینیم که کسی که ظرفیت و علم کافی ندارد با این تخلفات و تقلبات پزشک می‌شود و کاملا مشخص است که چنین فردی در آینده نمی‌تواند پزشک متعهدی باشد بلکه باید گفت این فرد یک قصاب است.

به هر جهت برگزاری آزمون‌ها به صورت نهایی آن هم در شرایطی که می‌تواند در کنکور نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد یکی از راه‌هایی است که می‌تواند تامین کننده مطالبه امنیت و عدالت باشد که در این زمینه لازم است هم اولیای دانش آموزان و هم دیگر دستگاه‌ها برای موفقیت این طرح کاملا با آموزش و پرورش هماهنگ باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار