مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فروش هرگونه سم بدون نسخه گیاه پزشکی در این استان ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶ 26 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین لایقی مطلق در گفتگو با خبرنگار ایسنا افزود: در راستای سیاست‌های دولت و سازمان حفظ نباتات و تامین سلامت غذایی و تولید محصول سالم، تهیه، توزیع، و فروش سموم شیمیایی از طریق سامانه مانیتورینگ سموم انجام می‌شود که در این راستا ستاد گیاه پزشکی استان و شهرستان‌ها با حضور فرمانداران شهرستان و سایر عوامل اجرایی و مسئولین کلینیک‌های گیاه پزشکی و فروشگاه‌های سموم تشکیل شد.

وی اظهارکرد: طبق دستورالعمل سازمان حفظ نباتات، از تاریخ یک فروردین ۱۴۰۳، فروش هرگونه سموم بدون نسخه گیاه پزشکی ممنوع است و کشاورزان و بهره برداران محترم می‌بایست جهت تامین و خرید سموم مورد نیاز خود ابتدا به کلینیک‌های گیاه پزشکی مستقر در شهرستان خود مراجعه، و پس از صدور نسخه و دریافت کد رهگیری با مراجعه به فروشگاه‌های سموم نسبت به خرید و تحویل سموم مورد نیاز اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این راستا فروش هرگونه سم تاریخ مصرف گذشته، تقلبی و خارج از چرخه مانیتورینگ ممنوع است و درصورت مشاهده فروش توسط فروشگاه‌های آفت کش، بر اساس قوانین برخورد خواهد شد.

لایقی مطلق بیان کرد: هم اکنون در سطح استان تعداد ۴۱ فروشگاه سم و ۷ واحد کلینیک گیاه پزشکی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار