گزارش تحلیلی تردد اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد : در اردیبهشت ۱۴۰۳، بیش از ۱.۹۲۶.۱۴۳ تردد بین استانی وسایل نقلیه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته است که نسبت به ماه گذشته ۱۶% کاهش و نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱/۴ % کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ 25 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حمیدرضا پیمانجو گفت: متوسط تردد بین استانی روزانه در اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ۵۳.۰۰۰ وسیله نقلیه در روز بوده که بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و معادل ۶۴.۳۴۰ وسیله نقلیه بوده است.

پیمانجو افزود: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی در اردیبهشت ۱۴۰۳ بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان، در روز ۷ اردیبهشت و معادل ۵۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

وی در خصوص تردد وسایل نقلیه غیربومی در استان گفت: ۳۲ درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان به نسبت فروردین کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای ماه، ۱.۳۵۶.۱۱۹ پلاک خودرو یکتا در محور‌های برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد رویت شده است که از این تعداد پلاک، ۱.۱۱۸.۵۸۳ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

پیمانجو خاطرنشان کرد: بعد از پلاک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، پلاک‌های استان فارس، تهران و خوزستان بشترین میزان تردد را در سطح جاده‌های استان داشته اند.

وی گفت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در ماه اردیبهشت، ۱۳۵۶۹۴ وسیله نقلیه از استان کهگیلویه وبویراحمد در سایر استان‌ها مشاهده شده است که استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند.

پیمانجو در ادامه اظهار داشت: سهم ماندگاری وسایل نقلیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان داده که ۷۰ درصد وسایل نقلیه، کمتر از یک روز در استان توقف داشته اند؛ ۱۴ درصد وسایل نقلیه بین ۱ تا ۴ روز، ۶ درصد وسایل نقلیه بین ۴ تا ۷ روز، ۶ درصد وسایل نقلیه ببین ۱ تا ۲ هفته و ۳ درصد وسایل نقلیه بیش از ۲ هفته در استان توقف داشته اند.

وی افزود: محور‌هایی که دارای بیشترین تردد در اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان بوده اند، به ترتیب محور‌های بابامیدان - گچساران (بوستان)، یاسوج – پاتاوه، یاسوج - بابا میدان، گچساران - بابامیدان (بوستان) و بابامیدان – یاسوج می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه‌ها یادآور شد: محور‌های دارای بیشترین تخلف سرعت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به ترتیب یاسوج – پاتاوه، بابا میدان – یاسوج، یاسوج - بابا میدان، باشت-گچساران و یاسوج – پاتاوه است که براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری، از مجموع ۲.۹۰۲.۷۶۳ تردد ثبت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۱۵۴ مورد انواع تخلفات ثبت شده است که تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و تجاوز از سرعت مجاز در این بازه زمانی، ۹۹ مورد تکرار گردیده است که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد‌ها و مسئولین ذیربط است.

پیمانجو در پایان از کاربران جاده‌ای درخواست کرد: سامانه جامع اطلاع رسانی جاده‌های کشور ۱۴۱ به همراه اپلیکیشن ویژه تلفن‌های همراه نسخه اندروید پل ارتباطی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با هموطنان عزیز است؛ به نحوی که می‌توانند نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقاد‌های خود را با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت نسبت به پاسخگویی اقدام شود و همچنین با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir میتوان آخرین تصاویر دوربین‌های نظارت تصویر جاده‌ای را جهت اطلاع از وضعیت جاده‌ها مشاهده نمود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار