کد خبر: ۹۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 14 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد  یه نقل از ایسنا،سرپرست آتش نشانی شهر یاسوج گفت: در پنج ماهه سالجاری 215 آتش سوزی این شهر و حومه رخ داده است.

محمد رستمی افزود: این تعداد آتش سوزی شامل آتش سوزی مزارع و باغات با 97 مورد، آتش سوزی ضایعات 60 مورد، آتش سوزی خودرو با 30 مورد و بقیه آتش سوزی از جمله مسکونی، تجاری،آتش سوزی برق و منابع طبیعی بوده است که بیشترین آتش سوزی ها با توجه به فصل گرما در تیرماه و مرداد ماه با 72 مورد رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه اول سالجاری 3 مورد غرق شدگی به آتش نشانی اعلام شد، بیان کرد: متاسفانه مردم استان فکر می کنند تنها برای وقوع آتش سوزی باید با آتش نشانی تماس بگیرند اما مردم باید بدانند که هر اتفاقی که نیاز به عملیات امداد و نجات باشد باید با آتش نشانی تماس بگیرند اما بارها مشاهده شده که با پلیس 110 تماس می گیرند و پلیس آتش نشانی را در جریان می گذارد.

سرپرست آتش نشانی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: در پنج ماهه سالجاری 90 مورد محبوس شدن در اماکن و آسانسور رخ داده است و 13 مورد آب گرفتگی معابر بوده که در فروردین ماه رخ داده است و 632 ماموریت توسط آتش نشانی انجام شده است که بیشترین حادثه و عملیات امداد و نجات در تیر ماه رخ داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 614 ماموریت بوده است بیش از دو درصد رشد داشته است.

رستمی عنوان کرد: در سال گذشته 1148 ماموریت توسط آتش نشانی انجام شده است که بیشترین ماموریت در تیرماه با 142 ماموریت و کمترین ماموریت در آبان ماه با 53 ماموریت بوده است و تعداد آبگرفتگی در پنج ماهه اول سال گذشته 67 مورد بوده است که در فروردین ماه و تیرماه رخ داده است.

وی اضافه کرد: با توجه به فصل کوهنوردی برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه هنگامی که قصد رفتن به کوه را دارند بدون داشتن وسایل ایمنی اقدام به رفتن به کوه نکنند و به محیط های که شناخت ندارند وارد نشون

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار