کد خبر: ۸۳۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ 10 March 2020
رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با هدف جذب و تربیت وکیل ، کارشناس و اخیرا مشاوران خانواده از 19 سال پیش فعالیت خود را آغاز نمود و هم اکنون با حدود 13000 نفر کارشناس و 23000 نفر وکیل در سطح کشور فعال است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمدهادی یزدان پناه افزود : در واقع کارشناسان جزئی از خانواده قوه قضائیه و به عنوان بازوان اجرای عدالت هستند و در راستای تحقق عدالت با سیستم قضایی همکاری می نمایند که نظرات کارشناسان پایه و اساس بخش عمده ای از آرا و احکام صادره در مراجع قضایی هستند و با توجه به کثرت و تنوع دعاوی مطروحه در محاکم قضایی و اینکه قضات در همه رشته‌های علمی و فنی تخصص نداشته و در راستای تحقق دادرسی عادلانه در مواردی نیاز به کسب نظر کارشناس ضرورت می‌نماید. که البته کارشناسان رسمی دادگستری نه تنها در مراجع قضایی و شوراهای حل اختلاف بلکه در بانک ها ، سازمان ها ، شهرداری ها ، نهادها ، ادارات دولتی وغیردولتی نیز نقش فعال داشته و در امور کارشناسی ارجاعی شامل ارزیابی ها جهت مناقصات ، مزایدات ، ترهین ، تملیک و... با آنها نیز حسب مورد همکاری می نمایند . با تمام این اوصاف تعداد کارشناسان فعال در سطح کشور نسبت به جمعیت و پرونده های مطروحه در دستگاه قضایی و نیاز نهادهای مختلف هنوز کافی نیست به همین جهت مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تلاش می نماید تا با برگزاری آزمون این نقیصه را برطرف نماید.
وی در این باره تصریح کرد : مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در سال 98 با برگزاری آزمون مشاوران خانواده و وکلاء به این امر همت گماشت و اکنون نیز با ثبت نام جهت آزمون انتخاب کارشناس درصدد است تا با توسعه کمی وکیفی کارشناسان با هدف رفع نیاز جامعه اقدام نماید .
رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و طرح تحول قوه قضائیه در پی احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد عزم جدی دارد و در این راستا یکی از اهداف مرکز توسعه نیروی انسانی از جمله کارشناسان جهت سهولت و دسترسی عموم مردم به خدمات قضایی ، رفع انحصار موجودو ایجاد اشتغال می باشد که پیرو این اهداف مرکز در نظر دارد که از طریق آزمون کتبی اقدام به جذب کارشناس در 11 گروه و 60 رشته کارشناسی نماید متقاضیان از تاریخ 13/12/1398 تا 23/12/1398 به سایت مرکز به نشانی www.judiciarybar.ir و یا سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق آگهی آزمون در سایت های فوق الذکر نسبت به ثبت نام در رشته مورد نظر خود اقدام نمایند .
یزدان پناه با بیان اینکه آزمون مذکور در روز جمعه ۹ خرداد سال 1399 برگزار می‌شود، افزود: آزمون در گذشته به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد اما این آزمون به صورت غیرمتمرکز و در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد و داوطلبان در استان خود آزمون می‌دهند.
رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این آزمون برای ۶۰ رشته کارشناسی در کشور جذب انجام خواهد شد که سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد 164 نفر در 3۶ رشته کارشناسی است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
تشکر از توضیحات خوب شما
از یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
آیا برای ثبت نام در آزمون کارشناسی رسمی نیاز به 5 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی می باشد یا گواهی سابقه کار تجربی در رشته مورد تقاضا کفایت میکند؟
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
آیا امکان تمدید ثبت نام آزمون وجود دارد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار