تابناک کهگیلویه وبویراحمد
درخصوص نزاع دسته جمعی سی سخت که واقعا لکه ننگی برای وجهه استان بود،حساسیت های عمومی خیلی بالا رفت
کد خبر: ۷۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 13 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد پس ازنزاع دسته جمعی ماه گذشته سی سخت و پیگیری رسانه ها در پوشش گسترده این معظل اجتماعی استان وهمچنین هشدار های آیت الله ملک حسینی در خصوص وضعیت نامناسب استان،مسئولین متوجه وخامت وضعیت فرهنگی واجتماعی استان شده وسریعا وبا اولویت به بررسی این مشکلات می پردازند.درخصوص نزاع دسته جمعی سی سخت که واقعا لکه ننگی برای وجهه استان بود،حساسیت های عمومی خیلی بالا رفت. حال علی قاسمی ده چشمه دادستان دنا در گفت و شنود با خبرنگار سفیر دنا از ارجاع پرونده 32 نفر از افراد حاضر در نزاع دسته جمعی سی سخت به دادگاه کیفری شهرستان خبر داد.

قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال دستگیری افراد تماشاچی در نزاع گفت:در این پرونده به دنبال شناسایی عاملان اصلی که نقش اصلی را بازی می کردند بودیم و با کسانی که عنوان تماشاچی در صحنه حاضر بودند هیچ برخوردی نشده است.

وی افزود:برای آن دسته از افرادی که به عنوان تماشاچی در این نزاع حضور داشتند قرار منع تعقیب صادر شد و افراد موثردر نزاع با ابزارهای مختلف شناسایی شدند.

دادستان دنا ادامه داد:متهمین این پرونده با جرائمی چون حضور در نزاع دسته جمعی ،اخلال در نظم عمومی و ایراد ضرب و جرح و تخریب، کیفر خواست صادر و به دادگاه معرفی شدند.

قاسمی بیان داشت:هر یک از متهمین به یک یا چند مورد از اتهامات عنوان شده به تفکیک نقش هر شخص در سه مرحله درگیری در تپه قلات ،چهار راه ولی عصر و ورودی شهر روانه دادگاه شده اند.

دادستان دنا در خصوص احتمال مصالحه بین طرفین گفت:در قوانین کیفری مصالحه جزء جهات تخفیف مجازات محسوب می شود ولی میزان تاثیر این جهات و عامل تخفیف در حکم دادگاه و با توجه به استقلال قاضی به نظر قاضی دادگاه مربوط می شود که به علت وسعت درگیری و اخلال در نظم عمومی به رغم مصالحه، احتمال این که رویه سخت گیرانه ای اتخاذ شود بالا است.

قاسمی در ادامه به تاثیر سابقه پرونده این افراد در مسایل استخدامی در ادارات و غیره پرداخت و عنوان داشت:معمولا جرم نزاع در سابقه استخدامی موثر نیست .

وی تاکید کرد:اگر اقدامات دادگستری در این پرونده سختگیرانه باشد جهت جلوگیری از تکرار جرم و اعاده نظم و امنیت به شهرستان است و مجموعه دستگاه قضا ناگزیر به اتخاذ سختگیری در برخورد با عاملان اتفاق پیش آمده می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار