کد خبر: ۶۹۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 25 December 2018
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی  و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد : در ۹ ماهه اول سالجاری ۲۳۶ مأموریت اورژانسی توسط بالگرد یاسوج و گچساران خدمات پزشکی ارایه شده که ۹۰ درصد از آسیبهای ثانویه و مرگ  بعلت  امداد پزشکی سریع نجات پیداکرده اند.
به گزارش روابط عمومی اورژانس استان جلال پوران فرد بابیان اینکه از مجموع ماموریت‌های انجام شد توسط اورژانس هوایی استان ۱۷۱ مأموریت توسط اورژانس هوایی یاسوج و ۶۵ مأموریت توسط اورژانس هوایی گچساران انجام گرفته است افزود : خدمات اورژانس هوایی  ۹ ماهه سال ۹۷ در استان نسبت به مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به اهمیت اورژانس هوایی در استان عنوان کرد : به دلیل کوهستانی بودن و برخی مناطق عشایرنشین و دوردست و سخت گذر راه اندازی پایگاه هوایی جهت امدادرسانی فوری به تجهیزات پزشکی جهت نجات جان این افراد از نیازهای اساسی ایجاد پایگاه های هوایی در استان بوده است.
مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج بیان کرد: ازجمله خدماتی که اورژانس هوایی در استان در مناطق دور دست و محروم به مردم عزیز ارائه نموده است به ترتیب الویت سکته مغزی، قلبی، زنان باردار  و مصدومین تصادفی  می‌باشد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه در مرحله اول جان هموطنان عزیز برای ما مهم است ادامه داد: هزینه ماهانه  دو بالگرد در استان ۳۵۰ میلیون تومان  برآورد می‌شود افزود : با راه اندازی پایگاه هوایی میزان فوتی در حوادث نیز کاهش یافته که این امر بیانگر توسعه هوایی در استان می‌باشد.
لازم به ذکر است  استان دارای ۲ پایگاه اورژانس هوایی (یاسوج و گچساران) و دارای ۶کادر پروازی و ۸ نیروی  درمانی فوریتهای پزشکی به مردم عزیز خدمت رسانی میکنند6
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار