کد خبر: ۵۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 29 June 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمدوبه نقل از فارس، عصر امروز جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گچساران با موضوع بررسی طرح‌های پشتیبانی صندوق کارآفرینی امید که با حضور فرماندار، دبیر کارگروه اشتغال‌ خرد و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این جلسه بحث اشتغال و اشتغال‌زایی در شهرستان را مهم خواند و اظهار کرد: درست است که بحث ما حول محور اشتغال‌ خرد بوده اما باید بدانیم از این اشتغال‌ خرد اهداف کلانی مورد نظر است.

وی افزود: همه افراد عضو این کارگروه وظیفه دارند که همه تلاش خود را جهت اشتغال جوانان بیکار و جویای کار با استفاده از این طرح‌ها و تسهیلات بکار گیرند.

فرماندار گچساران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم دولت حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: کاهش بیکاری و رفع مشکلات آن در جامعه از جمله مطالبات مهم مردم از مسئولان بوده و همین امر موجب شده که دولت به این مسئله نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه گچساران در بحث بیکاری نیز مستثنی نبوده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید همه امکانات و ظرفیت‌های خود را در این زمینه بکار گیرند.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم فراهم ساختن زمینه ورود سرمایه‌گذاران به شهرستان با بیان اینکه زیرساخت‎ها برای جذب سرمایه‌گذاری در این شهرستان ضروری است، عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی شهرستان در خصوص مسئله بیکاری، فراهم کردن زمینه اشتغال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار مهم و ضروری است.

وی رفع مشکلات سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید در شهرستان را از جمله موثرترین کارهای مبنایی در راستای ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری دانست و خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به این مهم شد.

فرماندار گچساران در سخنان پایانی خود اظهار داشت: وظیفه همه ما مسئولان است که در جهت جذب سرمایه‌گذاران در این شهرستان برای ایجاد واحدهای سرمایه‌گذاری تلاش کنیم و در این راستا نیز حمایت همه‌جانبه از این افراد داشته باشیم.

عادل امینی دبیرکارگروه اشتغال خرد گچساران در ادامه ضمن ارائه گزارشی از میزان تسهیلات اشتغال‌زایی برای متقاضیان و طرح‌های تولیدی در حال اجرا در شهرستان، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم آموزشی توسط دستگاه‌هایی چون آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نقش مهمی در توسعه اشتغال پایدار دارد.

وی با اشاره به سقف اعطای وام اشتغالزایی تا 100 میلیارد تومان توسط صندوق کارآفرینی امید شهرستان، بیان کرد: ما از متقاضیان اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی استقبال می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار