وجود این مشکل مختص به شهر سیسخت نیست و اکثر شهرهای استان را شامل می شود هر چند باید پذیرفت یکی از مشکلات در این زمینه ، موضوع تناسب عرضه و تقاضاست، چرا که قصابی که گوشت روز گذشته را در فریزر خود دارد یقینا اقدام به کشتار جدید نخواهد کرد!
کد خبر: ۳۵۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 30 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، برخی شهروندان ، در خصوص نبود برخی مواد غذایی گرم و تازه در روزهای تعطیل گله دارند که البته برای همه تا حدودی تجربه شده است. مثلا بیشتر مواقع در روزهای جمعه و تعطیل نبود سبزی تازه ، گوشت گرم و کشتار روز از جمله مواد غذایی هستند که در روز جمعه کمتر در بازار وجود دارد.
در همین زمینه شهروندان یکی از شهرهای استان این انتقادات را مطرح کرده بودند و معتقد هستند که در روزهای تعطیل در شهر سیسخت ، گوشت گرم در بازار موجود نیست.
رئیس دامپزشکی این شهرستان ، در خصوص این انتقادات معتقد است ، نیروهای کشیک در تمام اوقات شبانه روز مسایل مختلف بهداشتی و بیماری های احتمالی را رصد و بررسی میکنند و حتی در روزهای جمعه در صورت اضطرار و نیاز شهر کشتار صورت میگیرد.
 دکتر کرم چهارلنگ رییس دامپزشکی شهرستان دنا در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان دنا با اشاره به بیان برخی نگرانی ها از نبود گوشت گرم در قصابی های شهر سی سخت در روزهای تعطیلی و جمعه گفت:دامپزشکی شهرستان در تمام طول هفته و حتی در روزهای تعطیل نیروی کشیک برای نظارت بر کشتار دارد.
سفیر دنا از قول رییس دامپزشکی دنا نوشت:طبق بررسی های صورت گرفته در سطح استان کشتارگاه سی سخت به عنوان کشتارگاه برتر سنتی استان مشخص شد.
چهارلنگ با اشاره به اینکه برخی قصابها به صورت منظم کشتار انجام نمیدهند گفت:بی نظمی در کشتار دام موجب می شود در برخی مواقع بخصوص در روزهای پایانی هفته قصابی های شهر سی سخت از گوشت گرم خالی شود.
وی تصریح کرد :برخی از قصابها به دنبال خرید دام به قیمت پایین هستند که همین امر موجب می شود در برخی مواقع با کمبود گوشت مواجه باشیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وجود این مشکل مختص به شهر سیسخت نیست و اکثر شهرهای استان را شامل می شود هر چند باید پذیرفت یکی از مشکلات در این زمینه ، موضوع تناسب عرضه و تقاضاست، چرا که قصابی که گوشت روز گذشته را در فریزر خود دارد یقینا اقدام به کشتار جدید نخواهد کرد!
اما موضوع مهم دیگر که رییس دامپزشکی دنا به آن اشاره کرده است ، بی نظمی قصاب ها در کشتار دام است که همین امر می تواند اخلال در عرضه و تقاضا را هم سبب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار