فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد: سه هزار و 461 خانوار با جمعیت هفت هزار و 632 نفر تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک یاسوج هستند که از این تعداد یک هزار و 754 خانوار را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
کد خبر: ۳۴۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 21 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کمیته امداد امام خمینی یکی از محروم ترین استان های کشور یعنی کهگیلویه و بویراحمد ، با توجه به محرومیت و وضعیت بضاعتی مردم ، آمار بالایی از مددجویان را تحت پوشش خود دارد و به همین علت ، مدیران این نهاد حمایتی روزهای پرکاری را در طول سال به خود می بینند.
مهمترین خبرهای کمیته امداد :
پرداخت 36 مورد تسهیلات خودکفایی به مددجویان
یک هزار و 754 خانوار از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد منطقه یک یاسوج، زنان سرپرست خانوار هستند.
مدیرکل کمیته امداد در نشستی صمیمی با کارکنان کمیته امداد منطقه یک یاسوج دیدار و گفت و گو کرد.
 فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، با بیان اینکه، هدف ما ارائه خدمت به قشر محروم جامعه است، گفت: سه هزار و 461 خانوار با جمعیت هفت هزار و 632 نفر تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک یاسوج هستند که از این تعداد یک هزار و 754 خانوار را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
وی ضمن تقدير و تشکر از زحمات امدادگران این اداره، گفت: درخصوص رفع مشکلات امدادگران از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
محبی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد خانواده از اهمیت خاصی برخوردار است و باید این امر با توسعه فرهنگ اشتغال و کارآفرینی که از ارکان اصلی کمیته امداد است، مد نظر قرار گیرد، افزود: در این زمینه در سال جاری 36 مورد تسهیلات خودکفایی با مبلغ چهار میلیارد و 520 میلیون ریال به مددجویان منطقه یک یاسوج پرداخت شده است.
وی مبلغ جهیزیه پرداختی امسال به مددجویان منطقه یک یاسوج را یک میلیارد و 50 میلیون ریال به 75 زوج جوان عنوان و بیان کرد: بنیان کمیته امداد بر خدمت رسانی به نیازمندان بنا نهاده شده و امید است که همه با تلاش و کوشش در راستای رفع فقر از جامعه گام برداریم.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر بر تلاش همگانی در زمینه خدمت به جامعه هدف و بخصوص در راستای جلب و توسعه مشارکت های مردمی تأکید کرد.
احمد قبادپور رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد شهرستان گفت: 42 فعالیت عمرانی با اعتبار 907 میلیون ریال امسال برای مددجویان انجام شده است.
وی تعداد مددجویان پشت نوبت را 170 نفر عنوان کرد و افزود: 400 مورد تسهیلات قرض الحسنه پشت نوبت، 186 مورد جهیزیه پشت نوبت و تعداد 67 بیمار صعب العلاج از مهمترین نیازمندی های این اداره است.
شایسته ذکر است. در این دیدار پرسنل کمیته امداد منطقه یک یاسوج به بیان نظرات، دیدگاهها و مشکلات خود پرداختند و مدیرکل کمیته امداد استان در پایان با دو خانواده شهید دیدار و هدایایی به آنان اهداء کرد.
 
دو میلیارد و 650 میلیون تومان اعتبار بانک مسکن برای اشتغال مددجویان
اعتبار ابلاغی بانک مرکزی به کلیه بانکهای استان در خصوص پرداخت وام اشتغال مددجویان 69 میلیارد و 300 میلیون تومان است که این اعتبار فرصتی است برای استان که با ایجاد اشتغال خرد و کوچک گام مثبتی درخصوص رفع فقر و کاهش بیکاری برداشته شود.
 مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و معاون بانک مسکن استان در نشستی به بررسی راهکارهای پرداخت وام مددجویان، بازپرداخت وامها و سایر موانع و مشکلات موجود پرداختند.
فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت رویکرد اصلی این نهاد است ، تصریح کرد: تلاش ما این است که با ایجاد اشتغال خرد در خانواده موجبات توانمندی خانواده های تحت حمایت و افراد نیازمند را فراهم کنیم.
محبی افزود: نظارت بر طرح های اجرا شده توسط مددجویان به صورت ویژه پیگیری و موجبات پایداری طرح ها را فراهم می کند باعث می شود که تسهیلات پرداخت شده به هدر نرود و مستقیماً در مسیر اشتغال قرار گیرد.
وی بیان کرد: اعتبار ابلاغی بانک مرکزی به کلیه بانکهای استان، در خصوص پرداخت وام اشتغال مددجویان 69 میلیارد و 300 میلیون تومان است که این اعتبار فرصتی است برای استان که با ایجاد اشتغال خرد و کوچک گام مثبتی درخصوص رفع فقر و کاهش بیکاری برداشته شود
محبی با بیان اینکه امسال از محل تبصره 26، یک میلیارد و 150 میلیون تومان اعتبار به بانک مسکن اختصاص یافته، گفت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان به این بانک اختصاص یافت که در مجموع دو میلیارد و 650 میلیون تومان اعتبار در این بانک برای اشتغال مددجویان درنظر گرفته شده که 287 میلیون و 500 هزار تومان اعلام و 48 میلیون و 500 هزار تومان برای اجرای 4 طرح پرداخت شده است.
وی خواهان همکاری بیشتر بانک مسکن در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان شد و اظهار کرد: در خصوص پرداخت اقساط معوقه وام‌های مددجویان پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
 
کمیته امداد و مهمترین خبرهای امروز
 
فریبرز معصومی معاون بانک مسکن ضمن تقدیر از کمیته امداد درخصوص ایجاد فرصت اشتغال برای نیازمندان، گفت: نظارت بسیار مطلوب و مستمر بر طرح های اشتغال کمیته امداد موجب شده که طرح های این نهاد از پایداری خوبی برخوردار باشند.  
وی با اشاره به اینکه بانک مسکن آمادگی لازم برای پرداخت وام اشتغال و مشاغل خانگی را به مددجویان و افراد معرفی شده دارد، افزود: توقع داریم که کمیته امداد در جهت وصول اقساط معوقه همکاری لازم را با بانک داشته باشد.
معصومی هدف بانک مسکن را همکاری با کمیته امداد در حمایت از مددجویان و جذب کامل اعتبارات این بخش عنوان کرد و برای همکاری بیشتر در این خصوص قول مساعد داد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار