تابناک کهگیلویه و بویراحمد
یک دیدار مردمی توسط نماینده چهارشهرستان کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، در شهرستان چرام برگزار شد که این دیدار نکاتی را در بر داشت که نشان از بعضی کاستی ها در اطراف این نماینده پرتلاش و البته برخی فرهنگ های غلط در میان مردم است که به نظر می رسد باید اصلاح شود.
کد خبر: ۲۹۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 06 September 2016
رسانه جایی است که باید مهمترین خبرها را در سریعترین زمان ممکن و البته با دقت و حساسیت بالا به سمع مخاطبان خود برساند. گاهی یک خبر کذب یا حتی یک خبر جهت دار می تواند تبعات منفی بالایی داشته باشد.
 یک دیدار مردمی توسط نماینده چهارشهرستان کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، در شهرستان چرام برگزار شد که این دیدار نکاتی را در بر داشت که نشان از بعضی کاستی ها در اطراف این نماینده پرتلاش و البته برخی فرهنگ های غلط در میان مردم است که به نظر می رسد باید اصلاح شود.
 واقعیات دیدار عدل هاشمی در چرام/عدل هاشمی از کجا ضربه می خورد؟
با توجه به حضور خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در محل ملاقات آنچه که در این گزارش می آید همراه با تصاویر بوده و مشاهده میدانی وقایع اتفاق افتاده است که امید است هم نماینده محترم و هم مردم عزیز به این نکات توجه نمایند.
مهمترین موضوع در این دیدار انتخاب نامناسب مکان دیدار بود که خود باعث بوجود آمدن شرایطی شد که تقریبا مدیریت آن غیر ممکن بود چرا که این نوع دیدار به چیزی شبیه مراجعه به مطب پزشک می ماند که مردم پشت مطب می مانند تا ویزیت شوند در صورتیکه با انتخاب مسجد یا سالنی بزرگ که دارای امکانات سرمایشی باشد ، هم این شلوغی های پشت اتاق ملاقات بوجود نمی آمد و هم اون فاصله ای که بین مردم و نماینده احساس می شد کم می شد و هم افرادی که هنوز در جو انتخابات بودند(اوضیح داده خواهد شد) اجازه حاشیه سازی پیدا نمی کردند.
 
نکته دیگری که در این دیدار مشهود بود ، عدم تجربه کافی در میان حلقه ی مشاورین عدل هاشمی در خصوص مدیریت چنین برنامه ای بود چرا که بدون از هرگونه جانبداری باید گفت عدل هاشمی بسیار فعال و پویا است اما متاسفانه ضعیف ترین تیم مشاورین چه در بعد رسانه ای و چه در بعد هماهنگ کننده برنامه های دیداری را دارد. بر سیاسیون این امر مشهود است که مهمترین فاکتور برای یک نمایتده داشتن مشاورین آگاه و حرفه ای است که بتوانند تبعات چنین برنامه هایی را کنترل کنند که متاسفانه چنین چیزی در مشاوران هاشمی دیده نمی شود. در موضوع رسانه کیفیت کار به شدت پایین است به گونه ای که این تیم حتی در پوشش خبرهای وی عاجز است و تنها کاری که می کنند کپی کردن خبر برخی رسانه ها در کانال تلگرامی وی است . در ضعف تیم رسانه ای عدل هاشمی همین بس که در این دیدار هیچکدام از خبرنگاران سایت ها و خبرگزاری نتوانستند وارد محل دیدار شوند و این خبر را پوشش دهند و تیم رسانه ای وی هم حتی یک عکس منتشر نکرد!
 
اما بخش دیگری از این مشکلات مربوط به افرادی است که هنوز در جو انتخابات گذشته هستند! در دیدار مردمی شهر چرام جای بسی تعجب بود که برخی افراد در گوشه و کنار تعدادی را دور خود جمع کرده و حرف های مایوس کننده می زدند و بیشتر دنبال ناکارامد جلوه دادن نماینده بودند تا مدیریت خواسته های برحق شهرستان! به نظر می رسد تا انتخابات بعدی این افراد دوست دارند که در همان جو پیش از انتخابات بمانند در صورتیکی عقل حکم می کند در این زمان با نماینده فعلی همکاری شود و در فصل انتخابات هم دنبال تبلیغات و جو سازی های خود باشند. هر چند از نظر نگارنده این موضوع هم از ضعف برنامه ریزان عدل هاشمی است ! چرا که بر رقیب نمی توان خرده گرفت اما بر تیم هماهنگ کننده ی برنامه های وی می توان خرده گرفت که چرا نمی توانند چنین برنامه هایی را مدیریت کنند؟
 
و اما یکی دیگر از نکات مهم ، نوع برخورد و انتظارات مردمی است که در این خصوص هم باید فرهنگ سازی شود و هم اطلاع رسانی! در این خصوص به نظر می رسد توقعات مردم بسیار فراتر از توان نمایندگان است چرا که اگر قرار باشد با دیدارهای مردمی نماینده مشکل بیکاری رفع شود یعنی وجود شغل در جامعه که در این صورت نیاز به مراجعه ی به نماینده هم نیست! به نظر می رسد هدف اصلی برای این دیدارهای مردمی برطرف کردن برخی گره هایی است که آن هم بر اثر سیستم غلط مدیریتی ایجاد شده اند ، باشد.
البته نباید این نکته ناگفته بماند که مهمترین دلیل چنین انتظاراتی از نمایندگان خود آن ها هستند که وعده هایی می دهند که عملی کردن  آن ها واقعا سخت است!
 و نهایتا به نظر می رسد عدل هاشمی دوره ی نمایندگی سختی را پیش رو دارد که البته لازم است همه ی جریان ها و رسانه ها در جهت رسیدن به منافع عمومی ، ضمن نقد های منصفانه ، با وی همکاری بنمایند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
سهم خواهی باعث بی نظمی است
عبدیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
درود بر سردار سازندگی...
سردار مرد عمل می باشد و همه میدانن چه قدم های محکمی و بزرگی برای مردم تو این مدت کم برداشته است
خدا یاورت باشه
بقولی خسته نباشی دلاور
خدا قوت پهلوان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار