معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جای درآمدزایی؛ زباله و تخریب تنها ردپای گردشگران در محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۲۲۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 14 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی در آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر هر روز برنامه‌های مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود باز هم جای خالی این برنامه‌ها احساس می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید در این استان بیشتر وقت خود را برای محیط زیست و منابع طبیعی بگذاریم، چراکه مهم‌ترین داشته ما در استان همین دو بخش است.

این مسؤول ارشد عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فلسفه به وجود آمدن استان به گونه‌ای است که وقتی نوبت به تقسیم استان‌ها رسیده تا آن‌جا که دشت بوده نصیب استان‌های دیگر شده و هنگامی که به کوه‌ها و نقاط صعب‌العبور رسیده‌اند آن را نصیب ما کرده‌اند.

نیک‌اقبالی در ادامه گفت: ممکن است که در آن زمان استان‌های دیگر از این موضوع نفع کرده باشند اما در دوره کنونی که از نظر صنعت اشباع شده‌اند و مشکلاتی از این رهگذر برای آن‌ها ایجاد شده اوضاع به نفع ما پیش می‌رود.

وی افزود: با داشتن این همه طبیعت بکر و محیط زیست خوب و عالی، استان ما می‌تواند با سرمایه‌گذاری در این دو حوزه و با توسعه صنعت گردشگری خود را به کشور و دنیا معرفی کند.

این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نتوانسته‌ایم از این دو داشته و ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنیم، اظهار کرد: زباله و تخریب منابع طبیعی تنها رد پایی است که در استان از گردشگران باقی می‌ماند و نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی با انتقاد از فاصله‌ای که میان اقتصاد مردم و منابع طبیعی وجود دارد، افزود: وضعیت به گونه‌ای است که مردم محیط زیست و منابع طبیعی را مزاحم خود می‌دانند که با فرهنگ‌سازی باید سعی در کنار زدن این نوع نگرش به منابع طبیعی و محیط زیست داشته باشیم.

این مسؤول، نیاز امروز گردشگران را هتل 5 ستاره و رستوران‌های مجلل ندانست و گفت: امروز گردشگر به دنبال تنوع و حضور در سیاه‌ چادر و صرف غذاهای محلی و حضور در غار و تجربه کردن نوعی زندگی دیگر است که همه این ظرفیت‌ها را در استان داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار