جمع آوری صنایع آلاینده از جمله شن و ماسه در اطراف رودخانه‌ها از مهمترین وظایف دستگاه‌ها برای حفاظت از منابع آبی استان است.
کد خبر: ۱۵۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 04 January 2016
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع آلاینده اطراف رودخانه بشار یاسوج جمع آوری شوند.

به گزارش ایسنا سید موسی خادمی در شورای حفاظت از آب استان افزود: جمع آوری صنایع آلاینده از جمله شن و ماسه در اطراف رودخانه‌ها از مهمترین وظایف دستگاه‌ها برای حفاظت از منابع آبی استان است.

وی اظهارکرد: دستگاه‌های محیط زیست، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صنایع آلاینده پایین‌تر از پل مختار را شناسایی و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنند که استانداری در جمع‌آوری این صنایع آلاینده از دستگاه‌ها حمایت می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این اقدام موجب حفظ منابع آب و صیانت از عرصه های زیست محیطی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد می شود.

خادمی تصریح کرد: آب از سرمایه های مهم این استان است و حفاظت از منابع آبی استان لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: استان خواستار تخصیص آب از حوزه‌های آب‌ریز "مارون"، "کارون" و "زهره" است و دستگاه‌ها طرح‌های خود را برای استفاده از منابع آبی ارائه دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای تامین و تخصیص آب مورد نیاز بخش های صنعت، کشاورزی، معادن، خدمات و آشامیدنی و طرح هایی که در این زمینه ها در آینده در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شوند مطالعات علمی و کارشناسی کوتاه، میان و بلندمدت در این استان انجام شود.

خادمی با اشاره به کاهش سطح آبهای زیرزمینی بر ارائه الگوی کشت در دشتهای استان تاکید کرد و افزود: طرح الگوی کشت باید در پنج دشت امامزاده جعفر، دشت لیشتر، دشت‌روم، چرام و دهدشت غربی تهیه و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تهیه طرح الگوی کشت برای دشت های این استان همکاری لازم را با مرکز تحقیقات کشاورزی استان داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: الگوی کشت بحث مهمی است و باید در کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار