تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌کند
میزان بازدید‌های مسئولین ارشد دستگاه‌های مختلف حوزه‌های متعدد، معنوی، اجرایی، قضایی و نمایندگی مجلس، از آموزش و پرورش به شدت افزایش یافته است که در مرکز استان خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از این بازدید‌ها را میدانی، به صورت گزارش و خبر منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ 08 June 2024

آموزش و پرورش در واقع پایه و اساس توسعه هر جامعه است پرا که در مهمترین رکن توسعه یعنی نیروی انسانی، مدیر، مسئولیت پذیر، خلاق و ماهر، هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش، نمی‌تواند کار زیربنایی و پایه‌ای انجام دهد. اما همین آموزش و پرورش اگر نتواند آنچه که وظیفه اصلی خود برای تریت نسل آینده است را به خوبی انجام دهد، تقریبا همه امور زندگی اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و در واقع توسعه و پیشرفت عقیم می‌ماند.
آموزش و پرورش چند سالی است که با تدوین سند تحول بنیادین دستخوش تغییرات زیادی شده است که اجرای این سند مطابق با آنچه که تدوین شده نیازمند اولا وجود مدیران مدبر و معتقد به لزوم تغییرات اساسی در ساختار آموزش و پرورش در سطوح مختلف ملی و استانی وزارت آموزش و پرورش و ثانیا همراهی و همکاری دیگر گروه‌ها از اولیا و دانش آموزان تا مسئولین دیگر دستگاه‌ها است.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آنچه را در بالا به عنوان مقدمه آمده که در واقع اساس کار آموزش و پرورش است را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داده است.
فیلم / راز دعوت مسئولین برای بازدید‌های مکرر از آموزش و پرورش چیست؟
طی دوره مدیریت مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان که به عنوان سرپرست در این دستگاه عریض و طویل آموزشی و فرهنگی مشغول به کار است، میزان بازدید‌های مسئولین ارشد دستگاه‌های مختلف حوزه‌های متعدد، معنوی، اجرایی، قضایی و نمایندگی مجلس، از آموزش و پرورش به شدت افزایش یافته است که در مرکز استان خبرنگار تابناک بسیاری از این بازدید‌ها را میدانی، به صورت گزارش و خبر منتشر کرده است.
آنچه که در این بازدید‌ها در یکی از ابعاد کاملا مشخص بود، بیان واقعیاتی از مشکلات و معضلات آموزش و پرورش در مناطق مختلف استان با جزئیات از طرف مدیر کل آموزش و پرورش برای آگاهی بازدیدکنندگان بوده است.
به عنوان مثال محمد جمالی در نشستی کوتاه در حاشیه بازدید نماینده بویراحمد، دنا و مارگون از چند حوزه امتحان نهایی، بدون کوچکترین بزرگنمایی یا کوچک نمایی، آنچه که در آموزش و پرورش حوزه انتخابیه محمد بهرامی بود را شفاف با وی درمیان گذاشت.
جمالی حتی به صورت شفاف به بهرامی گفت که من تا قبل از این فکر می‌کردم آموزش و پرورش بویراحمد و شهر یاسوج، نسبت به دیگر مناطق استان از بهره مندی بیشتر در تجهیزات و امکانات، برخوردار است، اما اکنون شفاف می‌گویم که باید برای این شهرستان تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد و از شما به عنوان نماینده مردم درخواست دارم هر آنچه را که در توان دارید، خصوصا در بحث رایزنی‌ها در سطح ملی و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، به کمک ما بیاورید بلکه بتوانیم میزان این نواقص و مشکلات را به حداقل برسانیم.

فیلم / بازدید بهرامی و دونکته
همانگونه که گفته شد محمد بهرامی، نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی یکی از مسئولینی بود که به دعوت مدیر کل آموزش و پرورش از چند حوزه امتحان نهایی (به دلیل اهمیت زمانی) بازدید کرد که وی پس از پایان بازدید به دو نکته مهم در مورد آموزش و پرورش اشاره کرد.

فیلم / آزمون نهایی و شرایط جدید
بی شک یکی از چالش‌های این روز‌های آموزش و پرورش، دانش آموزان و اولیای آن‌ها موضوع امتحانات نهایی به شیوه جدید است که نتایج آن تاثیر بسیار زیادی در کنکور و آینده دانش آموزان و کلیت جامعه دارد.
متاسفانه شاهد هستیم علی رغم تاکیدات زیاد مسئولین آموزش و پرورش، انتشار گسترده رسانه‌ای و اطلاع رسانی‌های مدیران مدارس، اما هنوز برخی از اولیا و حتی برخی از فرهنگیان به اهمیت موضوع پی نبرده اند و گا‌ها شاهد عدم آمادگی دانش آموزان و اولیای آن‌ها هستیم که لازم است تاکید و جدیت موضوع هر چه بیشترو با هر وسیله ممکن به صورت واقعی اطلاع رسانی شود.
محمد بهرامی در حاشیه بازدید خود از حوزه امتحانی بر اهمیت این آزمون‌ها تاکید داشت و به بیان نکاتی از بازدید خود از دو حوزه امتحان نهایی پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار