رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام از راه‌اندازی بازارچه تولیدات سنتی در تنگ پیرزال و چشمه بلقیس این شهرستان در عید نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 09 February 2016
قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به نزدیکی عید نوروز به مشکلاتی در حوزه گردشگری اشاره داشت و اظهار کرد: با توجه به اینکه اقامتگاهی جهت استراحت و سکونت مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان چرام وجود ندارد، لازم است منازلی در سطح شهر و روستاها به صورت سنتی به عنوان بوم‌گردی و خانه مسافر تعیین و معرفی شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام با متذکر شدن این مطلب که در اسفندماه مناطق گرمسیری پذیرای گردشگران است و تردد زیادی را در جاده‌های مواصلاتی شاهد هستیم، عنوان داشت: متاسفانه در مسیر اصلی دهدشت و چرام و چرام به چشمه بلقیس، جاده فاقد شانه بوده و این خود حادثه‌ساز است، بنابراین رفع نقص در جاده، ضامن جان مسافران نوروزی است.

وی در بخش بعدی از سخنان خود از راه‌اندازی بازارچه تولیدات سنتی در تنگ پیرزال و چشمه بلقیس چرام خبر داد و ابراز کرد: الزام پیمانکار به تعمیر آب شرب اردوگاه شرابگرو و تامین آب شرب مناطق صحرای جمال‌الدین سرفاریاب، امامزاده اسماعیل در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چرام قرار دارد.

این مسئول با اشاره به بحث آمار نیز، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ما فقط اسکان مسافر را ملاک قرار دادیم که این خود دارای اشکالاتی هست اما در سال 95 علاوه بر اسکان مسافر، ورود مسافران را هم بررسی کرده و در آمار قرار خواهیم داد.

قائدی به بحث احداث سرویس‌های بهداشتی در چرام اشاره کرد و گفت: جهت رفاه حال گردشگران و مهمانان نوروزی، چندین دستگاه سرویس بهداشتی در سطح شهرستان احداث شد که متاسفانه به دلیل فرهنگ غلط استفاده و بی‌مبالاتی عده‌ای، غیرقابل استفاده شدند.

وی افزود: ضروری است که از طریق دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، این نقایص مشخص و با همکاری و تعامل، برطرف شوند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام با اشاره به برنامه‌های این اداراه در عید نوروز، تعیین نقاط گردشگری، شاهنامه‌خوانی در وسط تنگ پیرزال، برپایی سفره‌خانه سنتی و راه‌اندازی بازارچه تولیدات صنایع دستی در بخش سرفاریاب را از جمله این برنامه‌ها دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار