معاون قضایی دادگاه های عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از قطع ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ درخت بلوط در یکی از مناطق شهرستان بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ 16 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «علیرضا بهنام» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال مطرح شدن یک فقره پرونده از سوی اشخاصی در منطقه «جوزار» بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد به همراه نماینده حقوقی و بازرس منابع طبیعی استان جهت جلوگیری از زمین خواری به محل مورد نظر اعزام شدیم که در بازدید از محل مشاهده شده که یک نفر  بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ درخت بلوط را در عرصه‌های منابع ملی و منابع طبیعی جهت زمین خواری و تبدیل به باغ قطع کرده است.

وی اظهارکرد: با توجه به عکس‌های هوایی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ و تطبیق آنها با سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ و بررسی‌های صورت گرفته آنچه که مشاهده شده و مشخص است در سایه بی‌توجهی متولیان امر بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ درخت بلوط که ریشه و تنه این درختان در لابه لای نهال‌های مثمر کاشته شده بصورت واضح، مشخص و مشاهده شده‌اند.

معاون قضایی دادگاه‌های عمومی و انقلاب یاسوج عنوان کرد: در این خصوص تخلف منابع طبیعی استان به بازرسی کل استان و دادستانی یاسوج، مرکز استان بدلیل عمل نکردن به وظیفه خود و سهل انگاری مسئولان مربوطه در این رابطه گزارش شده است.

بهنام بیان کرد: این موضوع زمین‌خواری و تخریب عرصه‌های جنگلی در حالی در جوار سد «چیتاب» اتفاق افتاد که یک واحد از یگان حفاظت منابع طبیعی در جوار این منطقه مستقر است.

قطع حدود ۱۶۰۰درخت بلوط در «جوزار» شهرستان بویراحمدتصویر هوایی منطقه در سال ۲۰۱۷

همچنین سرهنگ ابراهیم جانی نسب، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه به خبرنگار ایسنا گفت: این مورد زمین خواری و قطع درختان بلوط به مساحت ۱۶ هکتار را در منطقه جوزار بخش کبگیان شهرستان بویراحمد بررسی کرده‌ایم که برای متخلف پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی معرفی شده که از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

وی اظهارکرد: این زمین خواری و تخریب منابع طبیعی در سال‌های گذشته رخ داده، البته درختان قطع شده و تخریب شده شمارش شده‌اند و هم اکنون درختان کاشته شده ثمر و میوه داده‌اند.

جانی نسب بیان کرد: جریمه قطع هر درخت بلوط با توجه به قُطر درختان از دو میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

قطع حدود ۱۶۰۰درخت بلوط در «جوزار» شهرستان بویراحمدتصویر هوایی منطقه در سال ۲۰۱۳قطع حدود ۱۶۰۰درخت بلوط در «جوزار» شهرستان بویراحمدتصویر هوایی منطقه در سال ۲۰۱۰

لازم به ذکر است که ورود دستگاه‌های نظارتی جهت بررسی این زمین خواری و بررسی و پیگیری از موارد مشابه ضروری به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار