امروز مجلس در حالی در پایان کار خود به تعطیلات یک هفته ای رفت که موضوع ارائه گزارش شعب در خصوص اعتبارنامه ها منجر به اعمال خشونت نمایندگان بر سر اعتبارنامه تاجگردون شد .
کد خبر: ۱۱۶۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ 30 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سومین جلسه علنی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه دهم خرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور ۲۷۴ نماینده آغاز شد و رسیدگی و تصویب اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستورکار منتخبان مجلس قرار دارد.

در زمان ارائه گزارش شعب درگیری در صحن مجلس بر سر اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون رخ داد و صحن علنی ملتهب شده و نمایندگان به جدال با هم پرداختند.

در فیلم منتشر شده تجمع تعداد زیادی از نمایندگان در هیات رئیسه مشاهده می‌شود.

همچنین تعدادی از نمایندگان با سرعت درحال رساندن خود به سکوی هیات رئیسه هستند.

اختلاف نظر این بود که تعدادی از نمایندگان می‌گویند باید اعتبارنامه منتخبان در صحن نیز به رأی گذاشته شود، ولی قالیباف معتقد است که دیگر نیازی به این کار نیست.

اگر هم کسی به اعتبارنامه یکی از منتخبان اعتراضی داشته باید در شعبه مورد نظر مطرح می‌کرده و در صحن نه رأی‌گیری صورت می‌پذیرد و نه به اعتراضی رسیدگی می‌شود.

زد و خورد شریعتی و تاجگردون در حاشیه صحن مجلس!

برخی گزارشات حاکی است در جریان ارائه گزارش شعب در صحن مجلس، شریعتی نماینده تهران که پیش از این به اعتبارنامه تاجگردون نماینده گچساران معترض بود، در جایگاه هیات رییسه حاضر شد و از قالیباف خواست نامه اعتراض جمعی از نمایندگان به این اعتبارنامه را در صحن مطرح کند.

در این شرایط شریعتی و تاجگردون با ایما و اشاره از دور برای یکدیگر خط و نشان کشیدند که چنین شرایطی سبب شد گودرزوند منتخب رودبار در حمایت تاجگردون و تقی پور منتخب تهران در حمایت از شریعتی مقابل هم ایستاده و حتی یکدیگر را با دست هل دهند که سرانجام با حضور سایر نمایندگان از درگیری فیزیکی جلوگیری شد.
شریعتی، نماینده تهران: رفتم به رئیس درباره عدم استعلام کتبی از شورای نگهبان تذکر بدهم تاجگردون به سلیمی گفت تکه تکه ات میکنم و من را تهدید کرد که نمیگذارم شب به خانه برسی!

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، با همه این اتفاقات، اعتبارنامه تاجگردون به تایید شعبه رسیدگی کننده رسید و وی رسما نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دوازدهم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار