معطلی یک هفته ای ۴۰۰ کامیون حامل مواد خوراکی فاسد شدنی مواکب ایرانی در گمرک عراق باعث سرگردانی رانندگان و احتمال از بین رفتن این مواد شده است.
کد خبر: ۵۱۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 30 October 2017
 به گزارش تابناک ایلام ؛ درحالی که همه مسئولان استانی و کشوری از هماهنگی امکان تردد آسان در مرز بین المللی مهران تا ۸آبان با کشور عراق خبر دادند ولی عدم موافقت کشور عراق برای ورود کالاهای مواکب ایران در این کشور باعث سرگردانی رانندگان و فاسد شدن مواد غذایی ارسالی به مواکب شده است.
 
اکنون بیش از ۴۰۰کامیون مواد غذایی و تجهیزات مواکب حدود یک هفته در گمرک عراق بلاتکلیف مانده اند وتا به امروز کشور عراق مانع از ورود آنها به داخل کشور خود شده است.
 
یکی از رانندگان مواکب درمرز مهران در این زمینه گفت: متاسفانه مواد غذایی که شامل مرغ و دیگر اقلام خوراکی بوده بیش از یک هفته در گمرک عراق معطل شده است.
 
حجت الله حاجی خدادی افزود: بیش از ۴۰۰کامیون که به صورت رایگان قصد خدمات رسانی به زائرین را دارند بلاتکلیف مانده اند و کسی هم پاسخگو نیست.
 
وی عنوان کرد: اکثر رانندگان بدون آب و غذا در مرز گرفتار شده اند و انتظار داریم مسئولان در راستای حل مشکل اقدم کنند.
 
یکی دیگر رانندگان هم گفت: تمام رانندگان به صورت خود جوش قصد خدمات رسانی به زوار در کشور عراق را دارند ولی متاسفانه بیش از یک هفته است در مرز گرفتار شده اند.
 
داود صفائی  بیان داشت: تمام تجهیزات مواکب که بیشتر مواد غذایی هستند در حال فاسد شدن هستند.
 
وی بیان داشت: متاسفانه هیچ کسی پاسخگو نیست و ما بدون چشم داشت فقط به عشق به امام حسین(ع) بدون دریافت یک ریال تنها قصد خدمت داریم.
 
این راننده کامیون تصریح کرد: باتوجه به اینکه این مواد خوراکی برای مواکب ایرانی در کشور عراق هستند مسئولان باید در این راستا چاره اندیشی کنند.
 
تلاش برای حل مشکل
 
دبیر ستاد اربعین هم  در این زمینه گفت: با هماهنگی های صورت گرفته ستاد عتبات عالیات در تلاش است تا مشکل تردد کامیون های مواکب را به کشور عراق را حل کند.
 
مجید آقابابایی  بیان داشت: باتوجه به اینکه هفته قبل مشکلی برای تردد مواکب به کشور عراق به وجود آمد، در سفر اخیر نخست وزیر عراق به ایران موضوع تردد مواکب با وی طرح و مسئله حل شد.
 
وی با بیان اینکه مواد فاسد شدنی در کامیون ها وجود دارد و تلاش ها در این زمینه با جدیت دنبال می شود اظهار داشت: ستاد عتبات عالیات پیگیری هایی در این خصوص انجام داده است ولی این اقدمات با کندی از سمت کشور عراق در حال انجام است.
 
دبیر ستاد اربعین بیان داشت: کشور عراق از روز جمعه گمرک مرز مهران در بحث صادرات را مسدود کرده است وفعالیت گمرکی را به بعد از اربعین موکول کرده است.
 
وی اظهار داشت: تعطیلی گمرک مهران به درخواست کشور عراق و به خاطر ظرفیت جاده ای این کشور در بحث پیاده روی اربعین بوده است.
 
گفتنی است روزانه بیش از ۶۰۰ دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای تولید داخل از نقاط مختلف تا گمرک مهران منتقل و از این طریق به کشور عراق صادر می شود.
 
مرز بین المللی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان ایلام از معابر اصلی تردد زائران و صادرات کالا به کشور عراق محسوب می شود./م
مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار