نگارنده به بهانه روز ارتش، ضمن تبریک این روز خدمت تمامی دلاورمندان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ مروری خواهد نمود به وعده‌ای مهم و استراتژیک برای استان ایلام که از عمر آن حدود ۸ سال میگذرد.!
کد خبر: ۱۱۶۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ 17 April 2024

تابناک ایلام، مجتبی قیطاسی::در روز ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به ملت شریف و مبارز ایران روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» اعلام کردند تا ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و مرز‌های کشور اعلام نمایند.

نگارنده به بهانه روز ارتش، ضمن تبریک این روز خدمت تمامی دلاورمندان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ مروری خواهد نمود به وعده‌ای مهم و استراتژیک برای استان ایلام که از عمر آن حدود ۸ سال میگذرد.

آری خبر " استقرار تیپ ارتش جمهوری اسلامی در استان ایلام "، خبری مسرت بخش که از سوی امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان مدیرکل طرح‌های عمرانی وقت وزارت دفاع در حاشیه سفر به ایلام در ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۴ که تبدیل به تیر یک رسانه‌های استان و کشوری شد.

در ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۴ احمد شوهانی، نماینده وقت مردم ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ملکشاهی و ایوان نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا از استقرار یگان عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این استان خبر داد.

اما بررسی سوابق خبری استقرار این تیپ عملیاتی ارتش در استان ایلام به این نتیجه خواهیم رسید که برای حدود ۳ سال این مهم به فراموشی سپرده شده است.

اما پس از گذشت حدود ۳ سال، خبر استقرار تیپ ارتش در ایلام با دیدار استاندار وقت ایلام با امیر فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی جان دوباره‌ای در رسانه‌های استان گرفت.

سلیمانی دشتکی در این دیدار گفت: "از استقرار تیپ ارتش در ایلام حمایت می‌کنیم. چرا که ایجاد این پادگان برای استان می‌تواند یک فرصت اقتصادی بسیار خوب باشد؛ مکان‌های مختلفی برای ایجاد پادگان در استان در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد شهرستان ملکشاهی دارای بهترین شرایط است ".

اما این پیگیری‌ها و حمایت راه به جای نبرده و امید‌ها بار دیگر نا امید شد و برای حدود ۳ سال دیگر استقرار تیپ عملیاتی ارتش از یاد‌ها به سال ۱۴۰۱ سفر کرد.

در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بود که "سارا فلاحی" نماینده فعلی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار نامه‌ای از استقرار تیپ ارتش در ایلام خبر داد و در شرح این استقرار به ایجاد اشتغال و. اشاره نمود.

در متن آن خبر آمده بود: با پیگیری‌های “سارا فلاحی” نمایندۀ مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، ستاد کل نیرو‌های مسلح با استقرار تیپ ۲۸۴ متحرک هجومی در این استان موافقت کرد؛ که در ادامه به متن نامه مشاور رئیس ستاد کل سرتیپ پاسدار”مسعود مطهر به ””سارا فلاحی” اشاره شده است:بازگشت به درخواست موضوع مذکور به فرماندۀ کل ارتش ابلاغ گردیده است ظرف مدت ۶ ماه نسبت به امکان سنجی، مکان یابی و جانمایی زمین اقدام و پس از دریافت زمین نسبت به ارائۀ برنامه ساخت اقدام نماید. گفتنی است استقرار تیپ ارتش در استان ایلام علاوه بر مزایای امنیتی برای استان، از حیث محل خدمت سربازی و درجه داری برای فرزندان استان در ارتش و همچنین در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی دارای مزایای بسیار برای استان ایلام می‌باشد. یادآور می‌شود”سارا فلاحی” نمایندۀ مردم ایلام در جلسه با سردار باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و کمیته امنیتی-دفاعی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ایام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، توانست با پیگیری‌های خود، موافقت رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای استقرار تیپ ارتش در ایلام را اخذ کند.

گرچه ۶ ماه نیز گذشت، اما خبری نشد؛ تا اینکه پس از گذشت ۸ ماه از انتشار نامه سارا فلاحی، بهرام نیا استاندار کنونی ایلام در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ در مراسم ۱۹ دی گفت: "پیگیری‌ها برای استقرار یگان مستقل ارتش در استان نتیجه بخش بوده و به زودی با همفکری نیرو‌های مسلح استان و شورای تامین، یگان مستقل ارتش در ایلام استقرار خواهد یافت. "

استاندار ایلام در ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ نیز در دیدار با امیر سلیمان طاهری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا بار دیگر تاکید کرد: "همه تلاش خود را برای استقرار تیپ مستقل ارتش در این استان به‌کار خواهیم گرفت، چراکه استقرار این تیپ مستقل برای ارتقا امنیت پایدار استان اهمیت اساسی دارد. "

با توجه به اینکه حدود ۳ ماه از وعده حسن بهرام نیا و حدود ۸ سال از اولین خبر از استقرار تیپ عملیاتی ارتش در استان ایلام می‌گذرد، اما تاکنون این مهم تنها در دستور کار استانداران و نمایندگان سابق و فعلی استان ایلام بوده و نتیجه حاصل نشده است.

اما باید دید که این طلسم وعده‌ها چند هفته، چند ماه و یا چند سال دیگر شکسته خواهد شد، تا اینکه تیپ ۲۸۴ متحرک هجومی ارتش در استان ایلام استقرار یابد. /م

بیشتر بخوانید؛

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ملکشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
بخدا به عنوان یک ایلامی از اینکه رژه روز ارتش در ایلام نیست و اصلا اینجا ارتش مستقر نیست حس تحقیر کردم...بزرگترین لشگرهای ارتش در خوزستان و کرمانشاه و لرستان!!! اما در استان فلک زده ما هیچ!!
پاسخ ها
ملکشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
شما ببین با اومدن پادگان و تبپ فقط در ملکشاهی حدود ۵۰۰۰ نفر مستقر خواهند شد، ببینید چه رونقی به شهرستان داه خواهد شد؛ به اندازه ۳ برابر پتروشیمی ایلام برای استان مفید خواهد بود متاسفانه ما نه مسئول دلسوز استان داریم از نماینده مجلس تا استاندار حتی رسانه دلسوز...باینکه استان مرزی هستیم ارتش باید بره در سمنان و لرستان !!!!
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
چه عجب!!!! یک رسانه بالاخره از حق مسلم و پایمال شده مردم ایلام حرفی زد!! برای استان ما یک پادگان و لشگر نه تیپ از نان شب واجب تره....میگن ایلام کلانتری هم نداشته باشه برین کلانتری کرمانشاه!!!!
یک ایلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
واقعا جای تاسف داره بعد 8 سال مسئولین استان نتونستن این تیپ رو در استان مستقر کنند !
مهاجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
مسئولین ما مث اصحاب کهف اند استارت کاری بزنند بعد یهو میبینی خوابشون میبره 3 سال بعد بیدار میشن ...یه نامه نگاری میکنند دوباره همین داستان((((((
سپهر ایلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
ما در ایلام هر بحثی باشه که به استانهای مجاور مربوط بشه رو باختیم همین استقرار ارتش که یک تیپ از کرمانشاه و یک تپ از لرستان ؛؛؛میشد لشگر در استان ما....چه تحول عظیمی بود با پادگانش برای شهرستان ملکشاهی که بهترین فرصت توسعه میشد...متاسفانه در استان ما یک رسانه قوی و دلسوز استان وجود نداره که پیگیری کنه...رسانه در ایلام مرده..
ایلام محروم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
استان ما محروم هست.فکر میکردم ارتش لااقل به خاطر محرومیت استان ما نسبت به استانهای همسایه با شوق اینجا مستقر شه که بتونه رونقی به استان مظلوم ما بده...ایتانی که جمعیتش یکچهارم کرمانشاه ولرستان!! یک هشتم خوزستان!! هست با این وجود کمترین درامد سرانه کشور و نرخ بیکاری به اندازه اونا !!!!رو داره...
آیاجز ارتش میتونه به کمک مردم این استان مظلوم بیاد؟
با استقرار دوتیپ ارتش با تو جه به امکانات و سرمایه که میاره؛ حتما به میدان میوه و تره بار ایلام رونق خواهد داد این یعنی کاهش قیمت میوه در استان محروم ایلام...
مبهم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
ارتش کل ایران رو جز ایلام آباد کرده!!! معلوم نیس اخرش ما ایرانی هستیم یانه!!! استان مرزی هستیم یانه!!!
چی میشد حداقل یک پادگان ارتش داشتیم...همه چی تو استان ما آرزو هست..این نمایندگان ما هم فقط نامه میزنن ۸ ساله!!
اگر اربعین مردم از مهران نمیرفتن تا قیام قیامت ما جاده ۳ خطه هم به خودمون نمیدیدم!! حالا انتظار داریم پادگان ارتش!! بیارن ایلام...
شیر مردان ملکشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
مطمعن باشید جز بب نسئولیتی و بی کفایتی استاندار و فرماندارملکشاهی و گخصوصا نمیایندگان استان در مجلس دلیل دیگه ای نداره..چون من خودم سرپل ذهاب بودم که تیپ مرزی میخواست جمع کنه بیاد ایلام....لعنت بر هرچی بی تعصب و بی خیال توسعه استان و منطقه اش هست.
خزل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
حالا چرا باید در ملکشاهی مستقر بشه.......؟
پاسخ ها
ایلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
چون منطقه سنجی شده و بهترین جا ملکشاهی بوده برا تیپ و پادگان ..ولی اولویت توسعه استان هست..ملکشاهی و هرجا فرقی نداره..هرجای استان توسعه پیدا کنه منافعش برای همه خواهد بود..
میثم ایلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
همه رشادت های جوانان ایلامی رو در دفاع از ایران عزیز در جنگ دیدند...چرا نباید یک لشگر ارتش در ایلام باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
به یک تیپ فقط قانع نباشیم..ما هم مرزی هستیم هم دارای منابع ظیم ثروت...هم نیروهای عاشق ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار