نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: میزان هزینه خانوارها در این استان در مقایسه با مجموع درآمد آنها در دولت تدبیر و امید کاهش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۳۵۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 29 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سید مصطفی رضوی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار و مسئولان اقتصادی استان ایلام اظهار کرد: این استان دارای مشکلاتی است که راه حل دارند اما باید از طرف مسئولان استان نیز مشکلات تدوین و اعلام شوند.

وی افزود: البته مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید فعال شوند تا از اهرم آنها برای اثرگذاری در بحث بودجه و مالیات در مجلس بهتر عمل کنیم ضمن اینکه ما هم در وزارت اقتصاد در جاهایی که نیاز به کمک است، همکاری می کنیم.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مشکلات سپرده گذاران این استان نزد موسسه آرمان تاکید کرد: 2 هزار میلیارد ریال پول مردم این استان در این موسسه سرمایه گذاری شده که می توانست گردش بهتری داشته باشد اما امروز به دغدغه و گرفتاری آنها تبدیل شده است

رضوی با تاکید بر اینکه عملکرد این موسسه باعث خدشه دار شدن اعتبار دولت در استان می شود، گفت: مردم در این تنگنا و موقعیت سخت، مدیران استان را مسئول می دادند و از دولت انتظار کمک دارند بنابراین از طرف وزارت اقتصاد مشکل آنها را پیگیری می کنیم.

وی یادآور شد: شاید امکان حل کامل مسائل و مشکلات وجود نداشته باشد اما باید شرایطی را ایجاد کنیم که به بخشی از انتظارات مردم و مسئولان استان پاسخ دهیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی؛ مرز مهران را یکی از مهمترین مزیت ها برای رشد و توسعه استان ایلام دانست و افزود: مرز و گمرک مهران نباید تنها به عبور مسافر محدود شود بلکه باید تلاش شود فعالیت های مثبت دیگری نیز در دستور کار این مرز قرار گیرد.

رضوی اضافه کرد: فعالیت های اقتصادی مرز و گمرک مهران نباید تحت تاثیر تردد مسافران و زائران قرار گیرد بلکه از مزیت دسترسی به عراق به خوبی بهره گرفته شود.

 نیز در سخنانی گفت: میزان تورم این استان به نسبت کشوری بسیار پایین است و
علی سایه میری اظهار کرد: بدلیل فعال نبودن بخش خصوصی قوی و مستقل، این استان به سرمایه گذاری دولتی وابسته است و ممنوعیت دولت در زمینه سرمایه گذاری باعث شده این استان آسیب جدی ببیند.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص استان ایلام باید بسته های تشویقی ویژه و متمایز از سایر استان های کشور برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته شود.

مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ایلام نیز با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، استاندار ایلام و جمعی از مدیران استان به بهره برداری رسید.

در این مرکز نماینده تام الاختیار دستگاه های اجرایی مستقر شده است ضمن اینکه به منظور تسهیل در سرمایه گذاری تمامی مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این مرکز صادر می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار