جلال میرزایی
"کار صادرات کالا از مهران را باید خود ایلامی ها انجام دهند و به این منظور لازم است با بازاریابی دقیق و توجه به نیازهای کشور عراق، نمایندگی شرکت های تولیدی فعال کشور در منطقه ویژه اقتصادی مهران به منظور گسترش رابطه با عراق دایر شود."
کد خبر: ۳۲۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 29 October 2016
 نماینده حوزه شمالی استان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گمرک نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان دارد، گفت: رویه گمرک مهران بدلیل شرایط خاص عراق و نیاز بازار این کشور بیشتر صادراتی است اما باید ضمن تقویت رویه واردات قانونی شرایط را که سودآور است و باعث ایجاد درآمد برای مردم استان می شود، تقویت کند.

به گزارش تابناک ایلام ،جلال میرزایی در جلسه شورای اداری شهرستان مهران اظهارکرد: کار صادرات کالا از مهران را باید خود ایلامی ها انجام دهند و به این منظور لازم است با بازاریابی دقیق و توجه به نیازهای کشور عراق، نمایندگی شرکت های تولیدی فعال کشور در منطقه ویژه اقتصادی مهران به منظور گسترش رابطه با عراق دایر شود.
 
میرزایی یادآور شد: اقدامات انجام شده در استان محصول زحمات استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی است و نباید به حساب نمایندگان مجلس گذاشته شود.

وی تاکید کرد: هدف همه باید توسعه و اعتلای استان بویژه شهرستان مرزی مهران باشد و تلاش کنند با انجام فعالیت های همسو و مکمل موانع توسعه از سر راه استان برداشته شود.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی اربعین را فرصت بسیار خوبی برای توسعه استان دانست و گفت: این استان با اربعین به همگان معرفی شد اما باید از ایجاد مسائل حاشیه ای اجتناب کنیم در غیر این صورت بازتاب منفی برای استان خواهد داشت.

میرزایی تاکید کرد: این فرصت را باید حفظ کرده و توسعه دهیم و از ابعاد اقتصادی هم غافل نشویم تا مهرانی ها و دیگر مردم استان بتوانند فعالیت اقتصادی در این ایام داشته باشند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالیکه کشور عراق برداشت نفت از میدان نفت و گاز آذر را شروع کرده اما بخاطر سوء مدیریت و نبود برآورد دقیق هنوز در این زمینه موفق نشده ایم.

میرزایی اضافه کرد: در حالیکه قرار بود 27 مهر امسال روزانه 56 هزار بشکه نفت از میدان نفتی آذر برداشت شود و تا کنون یک میلیارد دلار نیز برای این میدان هزینه شده اما هنوز موفق به برداشت نفت از این میدان نفتی مشترک نشده ایم.

وی اظهار کرد: به احتمال زیاد میزان برداشت نفت در بهمن ماه امسال از این میدان نفتی به 13 هزار و در اردیبهشت ماه سال آینده به 30 هزار بشکه خواهد رسید که بسیار کمتر از برآورد و برنامه زمان بندی انجام شده است.

وی به دیدار خود با وزیر نفت اشاره کرد و افزود: در این دیدار مهندس زنگنه تاکید کرد به مهران توجه ویژه دارد و حتی گاز استحصال شده در میدان نفتی آذر و چنگوله را باید در یک مجتمع در همان منطقه فرآوری کنند.
وی اظهار کرد: همچنین وزیر نفت وعده داده که میدان نفتی چنگوله سال آینده در یک مناقصه به شرکت بین المللی که توان و فناوری لازم را داشته باشد، واگذار می شود.

میرزایی با اشاره به احتمال سفر وزیر نفت به استان ایلام در آذر ماه امسال تاکید کرد: این میدان ویژگی های سخت و پیچیده ای دارد و باید پنج کیلومتر در آن حفاری شود که هر شرکتی سرمایه و فناوری آن را ندارد. 
 
جلال میرزایی با بیان اینکه استفاده از لفظ محرومیت به هیچ عنوان زیبنده استان ایلام نیست، اظهار کرد: مدیران باید کمتر از این الفاظ کنند تا واژه محرومیت به یک عادت همیشگی تبدیل نشود.
وی افزود: یکسری نارسایی ها و مشکلات در استان وجود دارد که همه باید با همفکری، دور اندیشی و عقلانیت در جهت رفع آنها تلاش کرده و از این گفتمان محرومیت گذر کنیم.
میرزایی با اشاره به اینکه بخشی از توسعه و پیشرفت هر منطقه مدیون تلاش خود مردم است، تاکید کرد: توان سرمایه گذاری دولت محدود است و به تنهایی توان رفع همه مشکلات را ندارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم در سال 92 در شرایطی اداره امور کشور را در دست گرفت که مشکلات و نارسایی های فراوانی در کشور وجود داشت اما با وجود این، تلاش های خوبی برای توسعه کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: با وجود این تلاش ها نقدهایی توسط رقبای سیاسی صورت می گیرد که اگر در چارجوب قانون، منصفانه و سازنده باشد به نفع نظام و مردم خواهد بود.
وی یادآور شد: نقد مخالفان می تواند سازنده باشد زیرا آنها همواره بدنبال این هستند که ضعف و مشکلات ما را بزرگنمایی کند بنابراین می توانیم به کمبودهای خود پی برده و آنها را رفع کنیم.
میرزایی افزود: در داخل کشور طیفی که موفق به کسب قدرت نشده اند، تلاش می کنند با نقد دولت آرای مردم را برای خود جلب کنند که طبیعت مردم سالاری دینی نیز همین طور است اما اگر نقد به سمت تخریب برود نظام و ارزش ها دینی و انقلابی ما آسیب می بینند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار