مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: ارزش دلاری صادرات غیر نفتی از مرز مهران طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۲۶۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 17 July 2016
مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: ارزش دلاری صادرات غیر نفتی از مرز مهران طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.

به گزارش تابناک ایلام
؛محسن مصطفایی اظهار کرد: ارزش صادرات غیرنفتی در مهران از ابتدای سال 95 تاکنون 485 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: وزن این مقدار کالای صادراتی به عراق 578 هزار ‏تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال 94، از لحاظ وزنی چهار درصد کاهش نشان می دهد.

مصطفایی تاکید کرد: این میزان کالای صادر شده شامل محصولات کشاورزی از جمله هندوانه، گوجه فرنگی‏، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر و محصولات پلاستیکی و مصنوعات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به کاهش صادرات میوه و تره بار در مرز مهران نیز یادآور شد: صادرات محصولات کشاورزی در مرز مهران به دلیل اینکه در خردادماه همه ساله برداشت محصولات کشاورزی در کشور عراق رونق می گیرد، کمتر می شود.

وی ادامه داد: طرف عراقی همچنین یک سری مجوزها را برای صادرات محصولات کشاورزی از تجار ایرانی خواسته است که دریافت این گونه مجوزها نیز در کاهش صادرات محصولات کشاورزی موثر بوده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام افزود: روزانه بیش از 600 دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای تولید داخل از نقاط مختلف به گمرک مهران منتقل و از این طریق به کشور عراق صادر می شود.

مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد، این خروجی پس از فروپاشی رژیم بعث عراق در سال 82 دوباره بازگشایی شد و از معابر اصلی تردد زایران و صادرات کالا به این کشور محسوب می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار