نماینده ایلام:
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی های صورت گرفته اکثریت نمایندگان مجلس با تصویب منطقه آزاد تجاری مهران موافق هستند.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 08 December 2015
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی های صورت گرفته اکثریت نمایندگان مجلس با تصویب منطقه آزاد تجاری مهران موافق هستند.
به گزارش تابناک ایلام ،عمران علی محمدی روز گذشته در این خصوص اظهار کرد: با تصویب تغییر دستور هیات رییسه مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه لایحه طرح منطقه آزاد تجاری مهران خارج از دستور در صحن علی مجلس مطرح و به رای گذاشته می شود.
وی افزود: در نشست های متعددی که با اعضای کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد تمامی اعضای این کمیسیون قول مساعد را برای تصویب منطقه آزاد تجاری مهران دادند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب این طرح در صحن علنی مجلس خوشبین هستیم و با رایزنی هایی که با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز صورت گرفته امیدواریم رای بالایی این طرح در مجلس به تصویب برسد.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تغییر دستور کار امروز خانه ملت و بررسی با اولویت لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی اردبیل و مهران موافقت کردند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با 108 رای موافق، 43 رای مخالف، 16 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر اولویت قرارگرفتن لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی اردبیل و مهران را تصویب کردند.
به گزارش ایرنا، هیات دولت هفتم بهمن ماه سال گذشته با ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران که در سفر اوایل اردیبهشت سال 93 در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان ایلام بعنوان وعده دولت به مردم این استان مطرح شد، موافقت کرد و این برنامه مهم دولت یازدهم، هم اکنون منتظر نظر نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
مناطق آزاد تجاری و صنعتی از 12 قانون مالیاتی و گمرکی معاف هستند و مردم ساکن در محدوده این مناطق از بسیاری مزایای آن همچون ورود و خروج کالا بدون تعرفه گمرکی برخوردار می شوند.
محدوده تعیین شده برای منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران بر اساس طرح پیشنهادی استان ایلام از چنگوله تا کنجانچم است.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب استان ایلام 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
هم اکنون روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون و تریلر محموله های صادراتی را از مناطق مختلف کشور به گمرک مهران منتقل می کنند تا پس از سیر مراحل قانونی از این مسیر به کشور عراق صادر شود.
سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل آن 42 درصد افزایش یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لطیفیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
این حق مسلم مردم عزیز و ولایت مدار مهران واستان ایلام است که وفادری خودرا در زمان جنگ وهشت سال دفاع مقدس ثابت کردند. ودر مقابل دشمنان اسلام وقران تا اخرین قطره خون خود ایستادند . درودخداوند بر مردمان ولایت مدار این مرزبوم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار