احمد شوهانی:
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از بررسی خارج از نوبت لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری و صنعتی در صحن علنی پس از پایان تعطیلات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 03 November 2015
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از بررسی خارج از نوبت لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری و صنعتی در صحن علنی پس از پایان تعطیلات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام احمد شوهانی بااعلام این خبر گفت: در ملاقات با رئیس مجلس شورای اسلامی موافقت های ضمنی برای بررسی خارج از نوبت این لایحه در صحن علنی مجلس اخذ شده است.
وی اظهار کرد: تمامی مراحل اداری و بررسی این لایحه در کمیسیون های اقتصادی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پایان رسیده و اینک لایحه آماده بررسی در صحن علنی مجلس است.
نماینده مردم ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی این لایحه با توجه به تعدد طرح ها و لوایح در مجلس شورای اسلامی زمانبر است و بر اساس قانون اگر 50 نفر از نمایندگان با بررسی طرحی بصورت خارج از نوبت موافقت کنند، در اولویت قرار می گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاش های دامنه داری در ماه های گذشته برای جلب نظر موافق نمایندگان مجلس با لایحه منطقه آزاد مهران صورت گرفت و خوشبختانه امضای 52 نفر نیز تاکنون برای بررسی خارج از نوبت آن گردآوری شده است.
شوهانی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی هفته آینده تعطیل است و نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود سفر می کنند بنابراین امیدواریم در هفته نخست پس از تعطیلات این موضوع در صحن علنی به رای گذاشته شود.
وی اضافه کرد: برای بررسی این لایحه باید ابتدا موضوع بررسی خارج از نوبت آن به رای گذاشته شود که نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد و در صورت تصویب سپس در صحن علنی مطرح خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: محدوده تعیین شده برای منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران بر اساس طرح پیشنهادی استان ایلام از چنگوله تا کنجانچم است و اجازه تردد خودروهای با پلاک منطقه آزاد نیز بصورت هوایی بین 90 تا 120 کیلومتر پیش بینی شده که در صورت تصویب نهایی حدود 70 درصد مناطق استان را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، هیات دولت هفتم بهمن ماه سال گذشته با ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران که در سفر اوایل اردیبهشت سال 93 در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان ایلام بعنوان وعده دولت به مردم این استان مطرح شد، موافقت کرد و این برنامه مهم دولت یازدهم، هم اکنون منتظر نظر نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
مناطق آزاد تجاری و صنعتی از 12 قانون مالیاتی و گمرکی معاف هستند و مردم ساکن در محدوده این مناطق از بسیاری مزایای آن همچون ورود و خروج کالا بدون تعرفه گمرکی برخوردار می شوند.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب استان ایلام 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
هم اکنون روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون و تریلر محموله های صادراتی را از مناطق مختلف کشور به گمرک مهران منتقل می کنند تا پس از سیر مراحل قانونی از این مسیر به کشور عراق صادر شود.
سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل آن 42 درصد افزایش یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مالک گچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
از زحمات شما نماینده محترم وبقيه همکارانتان کمال تشکر قدردانی داریم. از خداوند متعال میخواهیم همیشه سربلند پیروز باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار