متاسفانه نبود برخی متخصصین بخصوص متخصص قلب و اعصاب و روان سبب شده که برخی از بیماران دهلرانی به شهرهای همجوار برای درمان به مطب پزشک غیر ساکن مراجعه و به صورت آنلاین ویزیت شوند که این امر خود بیانگر عمق مشکلات بیماران اعصاب و روان است .
کد خبر: ۱۱۶۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵ 06 May 2024

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: مسئله درمانی یکی از مهمترین مسائل جامعه است از این رو باید مسئولان حوزه سلامت با برنامه ریزی صحیح، تلاش کنند تا مشکلات در این حوزه که تضمین کننده سلامت جامعه است مرتفع شود .

بدون شک توجه به زیرساخت های درمان و سلامت به ویژه حضور پزشکان عمومی و متخصص می تواند بخش زیادی از مشکلات مردم در بحث درمان را حل کند تا مردم در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.

شهرستان دهلران یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک استان ایلام به لحاظ وجود شرکت های متعدد و بعد مسافت تا مرکز استان است .شهرستانی که تنها بیمارستان آن با کمبود پزشک و امکانات تشخیصی پزشکی مواجه است و همین امر باعث شده که بسیاری از مردم برای درمان به شهر و استان های همجوار مراجعه کنند که در مواردی نیز این سفر ها به قیمت جان آنها تمام شده است .

آقایان مسئول ! نبود متخصص قلب ، و متخصص روان پزشکی و نبود دستگاه تشخیصی همچون سی تی اسکن سبب شده که بیشتر مردم این شهرستان آواره استان ها و شهر های هجوار شوند آن هم در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی که مردم در تامین نان شب خود مانده اند چه برسد به درمان در شهرهای همجوار !

متاسفانه نگاه تبعیض آمیز و جزیره ای عمل کردن مسئولان دانشگاه ایلام در توزیع پزشکان می توان یکی از علل رنج سفر بیماران دهلرانی برای درمان در نبود متخصص باشد .به عنوان مثال چرا باید در برخی شهرستان استان 3متخصص روان پزشک در بخش دولتی و غیر دولتی باشد ولی در شهرستانی همچون دهلران علی رغم وجود بیماران پزشک به این شهرستان اختصاص داده نشده است ؟

متاسفانه نبود برخی متخصصین بخصوص متخصص قلب و اعصاب و روان سبب شده که برخی از بیماران دهلرانی به شهرهای همجوار برای درمان به مطب پزشک غیر ساکن مراجعه و به صورت آنلاین ویزیت شوند که این امر خود بیانگر عمق مشکلات بیمارن اعصاب و روان است.

چرا باید در یک شهرستان با بیش از 70هزار جمعیت و بعد مسافت تا مرکز استان ،متخصص قلب در بیمارستان شهدا مستقر نمی شود ؟!

نبود پزشک اعصاب و روان در بیمارستان شهدای دهلران سبب شده که برخی از شهروندان از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و یکی از پزشکان بومی منطقه که در مرکز استان است پیشنهاد ویزیت آنلاین دادند که مورد موافقت رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و خود پزشک متخصص قرار گرفته است تا بیماران سرگردان و آواره مرکز استان و شهرهای همجوار نباشند .

متاسفانه گویا معاون درمان و مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام علی رغم دستور رئیس دانشگاه ، برای تهیه امکانات مورد نیاز دکتر روان پزشک و استقرار آنها در بیمارستان دولتی استان مخالفت کرده اند.

حال این سوال مطرح است ! چه مصلحتی بالاتر از سلامت مردم وجود دارد آقای معاون و مدیر درمان ! شما اگر مصلحت و عدالت در کار داشتید در برخی شهرستان ها 3پزشک روان پزشک در بیمارستان دولتی و خصوصی مستقر نمی کردید! شما اگر مصلحت داشتید رنج سفر بیماران به مطب پزشک غیر ساکن در دزفول مراجعه و به صورت آنلاین ویزیت می شوند را درک می کردید ! شما اگر مصلحت داشتید با چشمانی باز به خودکشی های اخیر دهلران توجه می کردید ! شما اگر مصلحت داشتید بدون شک شرایط سخت بیماران قبلی را در نبود پزشک متخصص قلب را درک می کردید و پزشکان طرحی را مکلف به استقرار در بیمارستان دهلران می کردید ...

آقایان مسئول ! بدون شک بیمارستان شهدای دهلران محل رجوع افراد مختلف در سطح شهرستان است لذا باید زمینه ای ایجاد شود که کمبود ها در حوزه پزشک و امکانات تشخیصی همچون سی تی اسکن جبران  و از رنج سفر بیماران به شهر های دیگر جلوگیری کنید تا مردم بیش از پیش مکدر نشوند.

به راستی چرا باید دستگاه رادیولوژی که چند سال پیش برای مرکز درمانی دشت عباس برای ارائه خدمات به مردم این بخش با پیگیری نماینده وتوسط شرکت اویک خریداری شده همچنان در حال خاک خوردن است .به راستی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بخصوص معاون بهداشتی در این خصوص حرفی برای افکار عمومی بخصوص مردم بخش دشت عباس دارند ؟!

امید است دستگاه های نظارتی به عدم استقراربرخی پزشکان متخصص در بیمارستان شهدای دهلران ورود و مصلحت معاون درمان ومدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی که علی رغم موافقت رئیس دانشگاه با پزشک بومی منطقه که برای ویزیت بیماران اعصاب و روان در شهرستان دهلران اعلام آمادگی کرده را برسی کنند چرا که مردم بخصوص بیماران در شرایط سخت اقتصادی توان تامین هزینه های سفر برای درمان را ندارند که  آواره دیگر شهر ها شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار