رئیس دانشگاه ایلام:
رئیس دانشگاه ایلام گفت: بر پایه ویرایش ۲۰۲۲ میلادی رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» درباره توسعه پایدار، دانشگاه ایلام در لیست دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 19 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر طاهر علی‌محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس ویرایش ۲۰۲۲ نظام رتبه‌بندی «گرین‌متریک» ۱۰۵۰ دانشگاه و مؤسسه از سراسر جهان ارزیابی شده‌اند، که ۴۵ دانشگاه و مؤسسه ایرانی در لیست سبزترین‌های جهان جای گرفته‌اند، که از میان آن‌ها، دانشگاه ایلام در رتبه ۳۳ ملی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه ایلام گفت: نظام رتبه‌­بندی گرین­‌متریک از سال ۲۰۱۰ با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف توسط دانشگاه دولتی اندونزی راه­‌اندازی شده است.

 علی‌محمدی با بیان اینکه این نظام رتبه­‌بندی دانشگاه‌­های جهان را بر اساس شش شاخص عمده ارزیابی می­‌کند، یادآور شد: این شاخص‌­ها عبارتند از: محیط و زیرساخت (وزن ۱۵%)؛ انرژی و تغییرات اقلیمی (وزن ۲۱%)؛ مدیریت پسماند (وزن ۱۸%)؛ آب (وزن ۱۰%)؛ حمل و نقل ( وزن ۱۸%) و آموزش (وزن ۱۸% ).

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: در طول یک سال گذشته مجموعه مدیریت سبز دانشگاه ایلام فعالیت‌های ارزشمندی را برای زیباسازی محوطه دانشگاه، استفاده بهینه از انرژی و مدیریت استفاده از آب­ انجام داده است.

 علی‌محمدی در پایان ضمن تبریک به خانواده بزرگ دانشگاه ایلام جهت کسب این موفقیت ارزشمند، از زحمات دست اندرکاران مدیریت سبز دانشگاه، قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود، با تدابیر اتخاذ شده، در سال‌های آتی شاهد موفقیت‌های بیشتری در این زمینه باشیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار