مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد

کاشت بیش از ۳۰۰ هزار اصله درخت در قم

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم از کاشت بیش از ۳۰۰ هزار اصله درخت در نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۲۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 04 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به میزان درختکاری انجام شده در نیمه نخست امسال اظهار کرد: با توجه به برنامه شهرداری برای افزودن سالیانه سه مترمربع به سرانه فضای سبز شهر قم و رسیدن به وضعیت استاندارد برنامه ریزی گسترده‌ای برای درختکاری در سطح شهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه درختکاری مرحله نخست امسال از اول اسفند تا ۳۱ خرداد بوده است، افزود: در این مدت بیش از ۲۴۵ هزار اصله درخت در سطح شهر قم کاشته شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در این مدت بیش از ۵۰ هزار اصله درخت نیز بین مردم توزیع شده است، گفت: حدود ۳۰۰ هزار اصله درخت در نیمه نخست امسال کاشته شده است.

وی با بیان اینکه عمده درختان برای توسعه و واکاری استفاده شده است خاطرنشان کرد: بیشتر هدف تقویت فضاهایی بوده که نیاز به کاشت درخت داشته‌اند.

جوادیان با تاکید بر اینکه امسال درختانی خاص خریدیم که با فضای شهر متناسب باشند بیان کرد: این درختان اکثرا چند ساله و متناسب با شرایط و اقلیم قم هستند.

وی با بیان اینکه کاشت درخت چند ساله یعنی واردات آب به شهر ادامه داد: درخت دو ساله تا بخواهد پنج ساله شود هزینه بالایی دارد و نیازمند هزاران لیتر آب است ولی درخت پنج ساله شرایط بهتری دارد و توان و قوت بیشتری پیدا کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار