معاون حقوقی موقوفات و اراضی آستان قدس رضوی:

سند مالکیت ۱۱۳۵ وقف نامه رضوی صادر شد

معاون حقوقی موقوفات و اراضی آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت ثبت و صدور سند مالکیت موقوفات گفت: تا کنون برای بیش از ۱۱۳۵ وقف نامه سند مالکیت صادر شده است.
کد خبر: ۲۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 12 April 2015
سند مالکیت ۱۱۳۵ وقف نامه رضوی صادر شدبه گزارش تابناک یزد، جواد محسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت افتتاح نخستین نمایشگاه "در پرتو خورشید" یزد برگزار شد، با بیان اینکه 20 اداره املاک در ارتباط با ساماندهی و رسیدگی به موقوفات امام رضا(ع) در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: بیش از 300 هزار نفر مستأجر در شهر مشهد از موقوفات امام رضا(ع) استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 98 درصد از اراضی و مساحت شهرستان سرخس وقف امام رضا(ع) است، گفت: شهرستان سرخس با 37 مزرعه و مساحتی بالغ بر 5 هزار و400 کلیومتر مربع، جزو بزرگترین موقوفات آستان قدس رضوی است.

محسنی با بیان اینکه بیشترین موقوفات از نظر تعداد و وسعت در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی قرار دارد، افزود: تا کنون بیش از یک هزار و 135وقف نامه ثبت و موفق به اخذ سند مالکیت به نفع آستان قدس رضوی شده است.

وی با اشاره به وجود موقوفات آستان قدس رضوی در کشور سوریه، افغانستان و هند تصریح کرد: در استان یزد بیش از 62 رقبه موقوفه آستان قدس وجود دارد.

معاون حقوقی موقوفات و اراضی آستان قدس رضوی در ارتباط با نحوه دریافت اجاره موقوفات کشاورزی گفت: دریافت اجاره در این موارد به صورت جنسی انجام می‌شود که اغلب از نوع غلات سه‌گانه گندم، جو و ذرت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار