استاندار یزد:

صنایع بزرگ باید به خودکفایی در تامین برق برسند

گروه استان‌ها - استاندار یزد با تاکید بر ضرورت خودکفایی صنایع بزرگ در تامین برق، از صنایع استان خواست تا با ایجاد نیروگاه‌های اختصاصی، به تولید انرژی خود بپردازند. وی هشدار داد که عدم توجه به زیرساخت‌های برق و انرژی می‌تواند توسعه استان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹ 26 September 2024

به گزارش تابناک یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد، بر لزوم همکاری صنایع بزرگ استان برای تامین برق مورد نیازشان تاکید کرد. وی اظهار داشت: صنایع بزرگ باید به خودکفایی در تولید برق برسند تا از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود.

فاطمی با اشاره به چالش‌هایی که در مسیر توسعه استان وجود دارد، افزود: اگر توجه کافی به زیرساخت‌ها نشود، روند توسعه استان متوقف خواهد شد. وی تاکید کرد که تنها با تکمیل زیرساخت‌های ضروری مانند آب، برق و گاز می‌توان واحدهای تولیدی را به صورت کامل و موثر در طول سال فعال نگه داشت.

استاندار یزد همچنین از صنایع کاشی و سرامیک به عنوان نمونه‌هایی یاد کرد که می‌توانند با ایجاد نیروگاه‌های اختصاصی برق مورد نیاز خود را تامین کنند و این موضوع به عنوان یک الگوی موثر برای دیگر بخش‌های صنعتی استان مطرح شود.

فاطمی در ادامه از اهمیت مولدسازی انرژی سخن گفت و افزود که اگر در این حوزه اقدامی جدی صورت نگیرد، استان یزد با مشکلات عمده‌ای روبرو خواهد شد. وی خواستار ایجاد انسجام بین بخش‌های خصولتی و خصوصی برای حل این چالش‌ها شد.

استاندار یزد همچنین به عملکرد دانشگاه‌ها اشاره کرده و اظهار داشت که دانشگاه‌های استان باید پاسخگو باشند و هرگونه ضعف در پاسخگویی باید به وزارتخانه‌های مربوطه گزارش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار