معاون عمرانی استاندار قم:

قم می‌تواند پایلوت شهرسازی ریل پایه باشد

معاون عمرانی استاندار گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در زمینه ریلی در قم وجود دارد قم می‌تواند پایلوت شهرسازی ریل پایه باشد.
کد خبر: ۱۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹ 10 February 2016
به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور معاون اول رئیس جمهور در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: تجمع شهری در قم موجب شده تا در زمینه شاخص‌های استانی در عرصه‌های عمرانی و غیره با مشکلاتی رو به رو باشیم و اعتبارات ما امروز جوابگوی نیازهای استان نیست.

وی با بیان اینکه قم ۱۳ هزار هکتار وسعت دارد، افزود: از این میزان ۲ هزار هکتار بافت فرسوده است که هزار و ۸۰۰ هکتار آن در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر قرار دارد.

معاون امور عمرانی استاندار قم، بیان داشت: از جمله بخش‌هایی که در بافت فرسوده قرار دارد منطقه چهارمردان و خیابان آذر است که این مناطق در انقلاب اسلامی نقش بسیار موثری داشتند و ریاست جمهور نیز بر رسیدگی به این مناطق تأکید داشتند که تاکنون اتفاق خاصی را شاهد نبودیم.

وی عنوان کرد: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و در طول سال ۷۳ میلیون خودرو از محورهای استان تردد می‌کنند که در این زمینه همواره در رتبه‌های اول و دوم قرار داشته‌ایم.

بهشتی با اشاره به کمبودهای استان افزود: قم در زمینه گردشگری، تفریحی و آموزشی کمبودهایی دارد هر چند که در بخش بهداشت و درمان شاهد اقدامات خوبی هستیم.

وی افزود: کمربندی قم ناقص است و در این کمربندی ۲۰ کیلومتری ۱۳درصد حوادث جاده‌ای رخ می‌دهد که می‌بایست به سمت تکمیل کردن رینگ کمربندی باشیم تا شاهد کاهش ترافیک شهری و برون شهری در قم باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار قم، عنوان کرد: امروز کمبود پایانه‌های مسافربری جاده‌ای، ریلی و باربری در قم مشهود است.

وی با بیان اینکه در اطراف حرم مطهر نیز با کمبود فضا روبه‌رو هستیم، افزود: در این راستا جا دارد تا توسعه ضلع جنوبی حرم مطهر در دستور کار قرار گیرد.

بهشتی در پایان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در زمینه ریلی در قم وجود دارد قم می‌تواند پایلوت شهرسازی ریل پایه باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار