بهره‌برداری از 531 پروژه در یزد در دهه فجر

استاندار یزد گفت: 531 پروژه ملی و استانی در استان یزد همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی بهره‌برداری خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 08 February 2016

به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی  در نشستی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، میراث‌فرهنگی و گردشگری از محل تامین اعتبارات استانی و ملی بوده است.

وی ادامه داد: مجموع پروژه‌های عمرانی که ظرف روزهای اخیر افتتاح شده یا آماده افتتاح در باقیمانده ایام‌الله دهه فجر است، 478 پروژه است که با حدود 340 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی تکمیل شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در این مدت 25 پروژه کشاورزی با اعتبار 28.8 میلیارد تومان، هفت پروژه صنعتی با اعتبار یکصد و 17 میلیارد تومان و 21 پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعتبار 7 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا تا پایان این دهه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به انجام اقدامات متعدد در سطح استان برای بهبود اوضاع استان و نتیجه‌بخش بودن برجام گفت: برنامه‌های اقتصادی و مشکلاتی که عمدتا در این حوزه مطرح بود و انعکاس بیشتری داشت برنامه‌های متعددی برای آن پیگیری و اجرا شد یا در دست اجراست تا به نتیجه مطلوب برسد.

استاندار یزد تصریح کرد: با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع استان در این حوزه، 17 کارگروه اصلی و 263 کمیته تخصصی برای رفع موانع و مشکلات عرصه صنعت و معدن استان تشکیل شده که خروجی خوبی نیز حاصل شده است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این واحدها مرتبط با موضوعات بانکی و پولی بوده ادامه داد: 126 پرونده در این کارگروه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت که 207 مصوبه برای بهبود اوضاع واحدهای مشکل‌دار اخذ شد.

میرمحمدی بیان داشت: 125 مصوبه از مصوبات کارگروه تسهیل مربوط به مسائل بانکی بوده که متقاضیان درخواست تنفس یکساله، تقسیط بدهی معوق، تامین نقدینگی و رسیدگی به مابه‌التفاوت نرخ ارز بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین 21 مورد رسیدگی مالیاتی، 10 مورد رسیدگی گاز، 6 مورد برق و 32 مورد هم رسیدگی به سایر مشکلات بوده است که در این کارگروه رفع شده تا صنعت و تولید و اشتغال موجود استان حفظ شود.

استاندار یزد با بیان اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در استان نیز تلاش‌هایی صورت گرفته افزود: تلاش مجموعه دستگاه‌های استان بر این است تا موضوعات سرمایه‌گذاری به صورت شفاف ارائه شود و سرمایه‌گذاران در پیچ‌وخم اداری قرار نگیرند.

وی گفت: از جمله اقدامات در این زمینه پهنه‌بندی عرصه‌های آزاد و مشخص استان هستند که مشکلات و موانع زیست‌محیطی، تامین آب و زیرساخت‌ها و دوری از شهر و عدم قرارگیری در مسیر بادهای غالب استان نباشد و مشخص شود چه کاربری در این عرصه‌ها می‌توان احداث کرد.

این مسئول اضافه کرد: علاوه‌بر اینکه باید کاربری این عرصه ها مشخص شود و نیاز استان به سرمایه گذاری روشن باشد، مشوق‌ها و معافیت‌های قانونی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده که بر اساس قوانین موجود در نظام بررسی و شناسایی شده که در قالب بسته‌های حمایتی از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: با هدف ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم در استان برای سرمایه‌گذاری در این مناطق معافیت‌ها و مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که در سایر نقاط این امکانات دیده نشده و یا بسیار محدودتر است تا سرمایه‌گذاری‌ها به نقاطی هدایت شود که کم برخوردار هستند.

میرمحمدی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اضافه کرد: با تشکیل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و احداث ساختمان آن، به زودی شاهد بهره‌برداری از این مرکز برای تمرکز دستگاه‌های مرتبط و صدور مجوزهای قانونی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مجوزهایی در سطح استان وجود دارند که پس از گذشت حداقل هفت سال هنوز موانعی برای تامین آب و حامل‌های انرژی یا مشکلات زیست‌محیطی دارند که موجب دلسردی سرمایه‌گذاران خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار