مشاورین املاک فاقد پروانه تخصصی پلمب می شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه همه مشاورین املاک ملزم به دریافت پروانه تخصصی هستند گفت: مشاورین املاک فاقد پروانه تخصصی تا زمان دریافت پروانه، پلمب می شوند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 10 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد حسین رحیمی زاده ساماندهی معاملات در حوزه املاک و خودرو از مهمترین دغدغه های دستگاه قضا طی سال های گذشته ذکر کرد و افزود: اسناد معاملاتی عادی از چالش ها مهم پیش روی کشور است که حجم بسیاری از پرونده های محاکم قضایی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در طول این سال ها طرح های مختلفی در کشور با هدف ساماندهی معاملات و اسناد عادی انجام گرفته که هر بار به دلایل مختلف از جمله ضعف قوانین نیمه تمام رها شده است.

رحیمی زاده ابراز امیدواری کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری وتاکید معظم له در دیدار اخیر با مدیران قضایی کشور در خصوص لزوم ثبت رسمی معاملات در دفاتر اسناد رسمی و پیگیری های صورت گرفته توسط رییس قوه قضائیه حذف اسناد عادی و ساماندهی معاملات در آینده نزدیک رقم بخورد.

وی تصریح کرد: با پیگیری مجموعه استانداری و دادگستری کل استان، رصد بازار املاک با حضور دستگاه های متولی در قالب بازرسی از مشاورین املاک در دستور کار قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد افزود: ماحصل بازرسی های صورت گرفته پلمب تعدادی از مشاورین املاک فاقد مجوز عمومی و تخصصی بود.

وی بر لزوم ارائه آموزش های تخصصی برای فعالین این حوزه تاکید کرد و گفت: مشاورین املاکی که دارای پروانه تخصصی فعالیت نباشند پلمب شده و تا کسب پروانه پلمب آن ها فک نخواهد شد.

رحیمی زاده تصریح کرد: کنترل قولنامه ها، میزان کمیسیون، ثبت قولنامه ها و ... از جمله مواردی است که در بازدید تیم های نظارتی مورد توجه قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار