معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان؛
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: برای تحصیل دانش آموزان عشایر این استان در مهرماه امسال 73 مدرسه سیار و 116مدرسه ثابت پیش بینی شده است.
کد خبر: ۶۵۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 03 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ امیر مهردادی اظهار کرد :45 درصد مدارس عشایری این استان مهرماه امسال همزمان با آغاز تحصیلی 98 - 97 در چادر و کانکس دایر می شوند.

وی ادامه داد: از این تعداد 25 مدرسه در چادر، 57 مدرسه در کانکس و 107 مدرسه نیز در ساختمان فعالیت داشته و به دانش آموزان ارایه خدمت می کنند.

وی مجموع این مدارس را 189 فضا عنوان کرد و گفت: از این تعداد 182 مدرسه در مقطع ابتدایی و هفت مدرسه نیز در مقطع متوسطه اول است.

مهردادی جمعیت دانش آموزان عشایر این استان برای مهرماه امسال را 2 هزار و 488 نفر عنوان کرد و گفت: از این شمار یک هزار 289 نفر پسر و یک هزار و 199 نفر نیز دختر هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت دانش آموزان عشایر در مهران وجود دارد گفت: برنامه های امسال برای ارتقا وضعیت آموزشی در مدارس مناطق عشایری استان هوشمندسازی تعدادی از مدارس، تجهیز مدارس سیار به لپ تاپ و سایر نرم افزارهای آموزشی، تجهیز کتابخانه های مدارس سیار و غیره است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام با یادآوری اینکه 350 معلم به عنوان آموزگار و مدیر آموزگار در مدارس عشایری فعالیت خواهند کرد، گفت: مهمترین اولویت این سازمان در سال تحصیلی جدید جذب تمامی کودکان لازم التعلیم برای افزایش پوشش تحصیلی و جلوگیری از بازماندگی دانش آموزان عشایر در راستای عدالت آموزشی خواهد بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار