معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از زیر پوشش قرار گرفتن 220 مدرسه ابتدایی این استان به اجرای طرح تدبیر با هدف ارتقای سطح مدیریتی این آموزشگاه ها خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 29 November 2016
 
به گزارش تابناک ایلام؛ مهر انگیز جلیلیان روز سه شنبه افزود: مهمترین و اصلی ترین هدف اجرای این برنامه، بهبود فرآیندهای مدیریت مدرسه به منظور ارتقای سطح عملکرد و کیفیت آنها است.

وی اظهار کرد: طرح تدبیر به منظور بهبود مدیریت مدارس ابتدایی با هدف کمک به مدیران در ارتقای عملکرد مدارس و توسعه شرایط تحقق اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی تهیه و تدوین شده است.

جلیلیان مهمترین و اصلی ترین هدف اجرای این برنامه را بهیود فرآیندهای مدیریت مدرسه به منظور ارتقای سطح عملکرد و کیفیت آن، نهادینه سازی برنامه محوری در مدیریت مدرسه، تقویت فرآیند ارزیابی مستمر برنامه ها و فعالیت ها با تاکید بر خود ارزیابی، بهبود سطح عملکرد مدرسه در برنامه ها، فعالیت ها و اقدام ها و توسعه و تقویت فرهنگ مشارکت و کارگروهی در مدرسه برشمرد.

به گفته جلیلیان، طرح تدبیر دارای فرآیندهایی شامل برنامه ریزی، آموزش و یادگیری، فعالیت های مکمل و فوق برنامه، مشارکت همکاران، اولیا و دانش آموزان، سلامت و ایمنی در مدرسه، اداری و مالی مدرسه، نظارت و ارزیابی و خلاقیت است.

وی مجموع مدارس ابتدایی این استان را 730 مدرسه با جمعیت دانش آموزی 52 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این طرح سال در تحصیلی جاری برای دومین سال در 220 دبستان دولتی و غیر دولتی شهری، روستایی و عشایری که دارای مدیریت مستقل هستند، اجرا می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه مابقی مدارس ابتدایی استان فاقد مدیریت مستقل و بصورت مدیر آموزگار اداره می شوند، ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح در کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی برای بهبود سایر فعالیتهای آموزشگاه ها موثر واقع شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار