مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: تعدادی از قاچاقچیان لوازم پزشکی در شهرستان مرزی مهران در شعبه این اداره کل به پرداخت 525 میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.
کد خبر: ۳۱۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 15 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ نعمت الله بیرانوند روز شنبه اظهار کرد: یک فقره پرونده قاچاق از سوی گمرک استان ایلام به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مهران واصل و در شعبه اول این اداره مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد اوایل سال جاری سه نفر از قاچاقچیان حین انتقال محموله ای اعم از لوازم پزشکی و آزمایشگاهی قاچاق از کامیونی که محموله را تا مرز حمل کرده بود به یک دستگاه کامیون عراقی به قصد خروج این اقلام در نقطه صفر مرزی شهرستان مهران توسط پلیس هنگ مرزی حافظ گمرکات طی عملیاتی کشف و متخلفان پس از دستگیری و ضبط کالا و کامیون همراه با گزارش عملیات به اداره گمرک مستقر در شهرستان مهران معرفی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: پرونده ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای به اداره تعزیرات حکومتی مهران ارجاع شد که شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان نیز پس از انجام تشریفات قانونی و بررسی گزارش و اوراق پرونده و استماع اعتراف ها و دفاعیه متهمان پرونده و در نهایت تخلف عاملان و مرتکبان احراز و مشخص شد محموله ای که در شرف خارج شدن از کشور بود، فاقد مدارک مثبته گمرکی است.

بیرانوند تاکید کرد: ورود و خروج کالا و ارز بر اساس قانون نیازمند دارا بودن مدارک و تشریفات قانونی و گمرکی است و در غیر این صورت قاچاق محسوب می شود که در این پرونده رای به ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت و همچنین جزای نقدی متهمان به مبلغ 525 میلیون ریال به میزان ارزش لوازم کشف شده داده می شود.

وی اضافه کرد: پرونده هم اینک پس از تایید شعب تجدید نظر استان و شعب عالی تجدید نظر سازمان تعزیرات حکومتی در مرحله اجرای حکم صادره قرار گرفته است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار