معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام از افزایش 60 درصدی پوشش آموزش های سوادآموزی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال هشت هزار و 200 سوادآموز زیر پوشش آموزش های مختلف قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۹۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 12 March 2016

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام از افزایش 60 درصدی پوشش آموزش های سوادآموزی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال هشت هزار و 200 سوادآموز زیر پوشش آموزش های مختلف قرار گرفته اند.

به گزارش تابناک ایلام؛عباس شفیعی افزود: از این تعداد چهار هزار و 200 نفر در دوره سوادآموزی(جذب افراد بیسواد مطلق)، 2 هزار و 200 نفر در دوره انتقال (آموزش ششم ابتدایی) و یک هزار و 800 نفر نیز در دوره تحکیم (ارایه آموزش و دریافت مدرک سوادآموزی) جذب و زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: این در حالی است که میزان جذب سوادآموزان این استان در سال گذشته پنج هزار و 300 نفر بوده که زیر پوشش آموزش های مختلف این نهضت قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه آموزش ها توسط 900 آموزشیار آزاد در 14 منطقه آموزشی استان در شوراهای آموزش و پرورش مرکز استان و شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته و آموزش این تعداد سواد آموز از تابستان امسال آغاز و تا خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: این استان در زمینه جذب سوادآموزان اکنون رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: آموزش این سوادآموزان به صورت حضوری و غیر حضوری در مدارس دولتی و غیر دولتی، پایگاه های مقاومت، حوزه های علمیه و دیگر اماکن انجام می شود.
شفیعی با بیان اینکه آموزش ها از طریق معلمان به سوادآموزان ارایه می شود، یادآور شد: همچنین به منظور برون سپاری فعالیت های این نهضت بخشی از آموزش ها به این افراد از طریق موسسه های مردم نهاد و نهادهای دولتی دارای مجوز ارایه خواهد شد.
وی گفت: با این وجود همچنان 14 هزار نفر از جمعیت بالای شش سال این استان همچنان بی سواد هستند که در صورت همکاری دستگاه های مختلف اجرایی، مسوولان و افراد بی سواد و انسداد بیسوادی در سن شش سالگی، این جمعیت باقیمانده نیز نهایت تا دو سال آینده شناسایی، جذب و زیر پوشش آموزش های سوادآموزی قرار خواهند گرفت.
بر اساس سرشماری سال 90 نرخ باسوادی جمعیت 10 تا 49 سال این استان 91/86 درصد اعلام شد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار