مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان گفت :در سال زراعی جاری ۲۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، دانه های روغنی و حبوبات رفته است.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ 23 April 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالنبی امینی پور در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار کرد:  علیرغم کاهش 34 درصدی میزان بارشها به نسبت سال گذشته ولیکن بارشها در زمان مناسب و موثر بارید که همین امر باعث شد پیش بینی شود محصول زراعی مورد انتظار به دست آید .

وی پیش بینی کرد: اگر حوادث غیر مترقبه ای رخ ندهد از 22 هزار هکتار گندم زیر کاست 30 هزار تن گندم مازاد از مزارعه آبدانان برداشت و تحویل 4 مرکز خرید در شهرستان خواهد شد.

امینی پور یادآور شد: امسال برای اولین بار 350 هکتار از اراضی منطقه زیر کشت محصول کلزا رفت که پیش بینی می شود 400 تن کلزا تولید و برداشت شود.

مسئول جهاد کشاورزی آبدانان به مشکلات بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد : بارش های اخیر باعث تخریب کامل جاده های بین مزارعه شده که انتظار است سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات برداشت در جهت مرمت این جاده ها کمک های لازم به عمل آورند .

وی مشکل سوخت ادوات کشاورزی را از دیگر مشکلات برشمرد و بیان داشت :  با توجه به توپوگرافی منطقه و طولانی شدن زمان برداشت محصول میزان سوخت تعیین شده برای برای کشت دیم 11 لیتر و کشت آبی 21 لیتر کفایت نمی کند

امینی پور خاطرنشان کرد: 48 دستگاه کمباین در منطقه کار برداشت را انجام که در زمان برداشت با حضور کمباین های غیر بومی این تعداد به 120 تا 180 دستگاه خواهند رسید./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار