معاون نهضت سوادآموزی ایلام از پرداخت 25میلیارد ریال مطالبات آموزشیاران نهضت سوادآموزی این استان به تازگی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 07 October 2015
معاون نهضت سوادآموزی ایلام از پرداخت 25میلیارد ریال مطالبات آموزشیاران نهضت سوادآموزی این استان به تازگی خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام،عباس شفیعی گفت: این مطالبات شامل حق الزحمه آموزشیاران و مربیان سوادآموزی در شهرستان ها و مناطق استان در دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال در طول سال 93 و شش ماهه اول امسال است.

وی ادامه داد: این اعتبار از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و از طریق معاونت سوادآموزی به نزدیک هزار آموزشیار در مناطق مختلف استان پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این به همین میزان نیز مطالبات آموزشیاران و مربیان نهضت سوادآموزی استان باقی مانده که در دستور کار برای پرداخت در آینده قرار دارد.
شفیعی بیان کرد: به منظور افزایش نرخ باسوادی در استان نهضت سواد آموزی با برون سپاری فعالیت ها سعی در کاهش معضل بیسوادی در استان دارد.
وی پرداخت پاداش نقدی به مدیرانی که موفق به آموزش سواد اولیا بیسواد دانش آموزان شوند، ارایه پاداش نقدی به سوادآموزان و مشارکت کارمندان برای آموزش های سواد به بیسوادان را از برنامه های این نهضت برای افزایش نرخ باسوادی در استان برشمرد.
وی اضافه کرد: همچنین بر اساس ابلاغ جدید وزارت کلیه افرادی که زیر 50سال (بین 10 تا 50سال) سن داشته و بی سواد مطلق و کم سواد و یا دارای مدرک زیر کلاس ششم بوده برای ثبت نام می توانند به واحدهای سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.
به گفته وی، افراد بیسواد و کم سوادی که از طریق این راه ها برای باسوادی اقدام نکنند از دریافت گواهینامه رانندگی، تمدید گواهینامه و حمایت کمیته امداد و بهزیستی محروم خواهند شد.
نرخ باسوادی استان برای جمعیت 10 تا 49 سال 86/91 درصد اعلام شده است.
بر اساس پایش سال 90 جمعیت بیسواد کشور سه میلیون و 645 هزار نفر بوده که سهم استان ایلام از این تعداد 28 هزار و 582 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال بوده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار