ایجاد استراحتگاه خودروهای سنگین برای کاهش تصادفات در آزادراه شرق اصفهان

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: ایجاد استراحتگاه خودروهای سنگین به منظور کاهش تصادفات در آزادراه شرق اصفهان مد نظر قرار گرفته و سال آینده عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 02 March 2021

علیرضا صلواتی، امروز (سه شنبه-۱۲ اسفند) در دیدار با رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به دغدغه‌های پیش‌رو در حوزه زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان اظهار کرد: همکاری با پلیس راهور به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی جاده‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تمرکز ما بر آن است که در این حوزه، اقداماتی جدی و عملیاتی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی آزادراهی کشور، اجرای طرح آزادراه شرق اصفهان است، ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ کیلومتر از آزادراه شرق اصفهان حد فاصل آزادراه اصفهان – کاشان تا پل فرودگاه در اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۸ کیلومتر دیگر تا جاده باغ رضوان نیز به زودی تکمیل می‌شود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، افزود: این کنارگذر به عنوان یکی از مهمترین حلقه‌های واسط کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور، نقش مهمی در ترانزیت مسافر و بار ایفا خواهد کرد و توجه به جنبه‌های مختلف ایمنی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به تعاملات صورت گرفته در توجه به موضوعات ایمنی در آزادراه شرق اصفهان، گفت: کنارگذر شرق اصفهان در کنار موضوعاتی چون استاندارد بودن، توجه به نکات فنی، زیبایی و فضای بهره‌برداری، باید در جنبه‌های مختلف ایمنی نیز الگوی کشور باشد و خوشبختانه در طراحی و ساخت آن، این موضوع مد نظر قرار گرفته شده است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان ادامه داد: توجه به ایجاد استراحت‌گاه‌های بین‌راهی در کنارگذر شرق اصفهان به عنوان یکی از آزادراه‌های مهم کشور، مد نظر بوده و قرار است مجتمع‌های بین‌راهی و استراحتگاه‌های استاندارد به منظور توقف و استراحت ماشین‌آلات سنگین نیز تعبیه شود.

صلواتی با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان، باید آزادراه بدون تصادف کشور شود، گفت: این مسئله در حال حاضر در دستور کار بوده و تلاش می‌کنیم که با آماده کردن ملزومات آن، مسئله را عملیاتی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار