ظرفیت دادگستری اصفهان برای حفاظت از میراث‌ فرهنگی به کار گرفته می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: تمام ظرفیت این نهاد برای حفاظت از میراث‌ فرهنگی و توسعه گردشگری استان به کار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹ 07 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان»، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: حفاظت از میراث‌ فرهنگی وظیفه همگانی است و ما در این زمینه تکلیف شرعی و اخلاقی داریم، لذا پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکِ حفاظت از میراث‌ فرهنگی و توسعه گردشگری، با مشارکت دادگستری و میراث فرهنگی راه‌اندازی شود.

وی افزود: در این راستا عضویت مدیرکل میراث فرهنگی استان در کارگروه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان نیز می‌تواند به حفاظت از میراث‌ فرهنگی کمک کند.

وی گفت: ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی استان از ظرفیت مناسبی برخوردار است تا بواسطه آن بتوانیم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بویژه سرمایه‌گذاران خارجی حمایت کنیم، لذا ما تمام‌قد از آمادگی لازم برای حمایت از سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برخورداریم.

 استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی(یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

/اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار