خرید لوازم مدرسه فرزندانتان را ساده نگیرید

یک کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی از خانواده‌ها خواست تا خرید لوزام مدرسه فرزندانشان را ساده نگیرند.
کد خبر: ۴۸۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 03 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به از نقل از ایسنا، فردین منصوری، بابیان اینکه یادگیری مشاهده‌ای بالاترین نوع یادگیری است، اظهار کرد: تصاویر و طرح‌های روی لوازم التحریر و سایر وسایل مدرسه دانش آموزان حاوی پیام‌هایی است که در شکل گیری شخصیت آنها اثر گذار خواهد بود.

 منصوری با بیان اینکه دانش آموزان طرح ها و نقش‌های روی لوازم مدرسه خود را به صورت مداوم می‌بینند و از آنها الگوبرداری می‌کنند، تصریح کرد: خانواده‌ها باید فرزندانشان را به خرید لوازمی تشویق کنند که حاوی نمادهای فرهنگی مثبت بوده که به رشد تربیتی فرزندانشان منجر شود.

کارشناس مسئول مشاوره اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: اگر طرح ها و نقش های روی لوازم مدرسه برگرفته از تمدن و فرهنگ ایرانی و مذهبی باشد، دانش آموز از آن طرح الگوبرداری کرده و همین مسئله می تواند نقش مهمی در تقویت باورهای فرهنگی و مذهبی او داشته باشد، در غیراینصورت چه بسا او را در معرض افت تربیتی قرار دهد.منصوری  توجه به کیفیت را نیز در خرید لوازم مدرسه توصیه کرد.

وی با اشاره به بالاتر بودن قیمت لوازم مدرسه ایرانی در مقایسه با انواع چینی، عنوان کرد: خانواده ها باید در خرید لوازم مدرسه به کیفیت اجناس هم توجه داشته باشند و صرفا به دنبال خرید ارزان‌ترین ها نباشند.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با توصیه به خرید لوازم مدرسه تولید داخلی، اظهار کرد: این اقدام جدا از مسائل تربیتی و فرهنگی، به رونق اشتغال در کشور کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به تحصیل حدود 13 میلیون دانش اموز در کشور گفت: خرید لوازم درس و مدرسه این تعداد دانش آموز اشتغال پایدار هزاران نفری که در حوزه تولید لوازم مدرسه در داخل کشور مشغول بکارند را تضمین می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار