رئیس محیط زیست و توسعه پایدار خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

پایان عملیات طعمه گذاری حیوانات موذی تا پایان مهرماه در کرمانشاه

گروه استان‌ها-رئیس محیط زیست و توسعه پایدار خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: طعمه گذاری برای حیوانات موذی در مناطق، مردادماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴ 26 September 2024

مریم پرند در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: آغاز طعمه گذاری برای حیوانات موذی از مردادماه توسط شهرداری های مناطق آغاز شده است.
 
وی افزود: همچنین در این خصوص پیمانکار در نظر گرفته شده که به مدت ۲ ماه قسمت‌های از شهر را که کانون‌های اصلی آلودگی است طعمه گذاری کند.
 
رئیس محیط زیست و توسعه پایدار خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰ نفر نیرو از جمله ۲ کارشناس و هشت کارگر برای این امر در نظر گرفته شده است. 
 
وی ادامه داد: در منطقه ۸ حاشیه آبشوران تا میدان آزادی در هر ۲ خط خیابان اصلی، محله رشیدی جعفرآباد، خیابان مدرس، قسمت‌هایی از نوبهار و گلستان و گلریزان که آلودگی بالا بوده طعمه گذاری صورت گرفته است.
 
پرند اضافه کرد: طعمه گذاری در منطقه ۴ و ۸ به طور کامل، در بخشی از منطقه ۳، در بخش‌هایی از منطقه ۱، ۲ و ۳ و همچنین بقیه مناطق مورد نظر در دستور کار قرار گرفته و در طی ۲ ماه به اتمام می‌رسد.
 
وی عنوان کرد:طعمه گذاری برای حیوانات موذی در مناطق، مرداد ماه آغاز شده و طعمه گذاری توسط پیمانکار از ۲۰ شهریور ماه آغاز و تا ۲ ماه آینده ادامه دارد.
 
وی افزود: طعمه گذاری در طول سال قابل انجام نیست، باید در فصول تولید مثل موش‌ها انجام شود که تعداد آنها کاهش یافته و جمعیت کنترل شود.
 
پرند اضافه کرد: جمعیت موش‌ها قابل کنترل است، ریشه کردن آنها نباید انجام شود؛ زیرا به اکوسیستم ضربه وارد می‌کند و فقط باید کنترل شود.
 
وی بیان کرد: طعمه‌ گذاری برای حیوانات موذی آماده بوده و به صورت جهانی از این طعمه‌ها استفاده می‌شود که هم تولید داخلی و هم خارجی بوده است.
 
پرند گفت: طعمه گذاری برای حیوانات موذی فصولی باید انجام گیرد که بارندگی نداشته باشیم و بهترین فصل آن، تابستان است.
 
رئیس محیط زیست و توسعه اداره خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: طعمه گذاری برای حیوانات موذی از اواخر خرداد ماه تا اواخر مهر ماه قابل انجام است.
 
انتهای پیام/ن
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار