شریف خسروی در گفتگو با تابناک:

مجوزهای "کسب و کار" در کرمانشاه 15 روزه صادر می‌شود

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به پیگیری و تاکید استاندار هردستگاه اجرایی استان موظف است در صورت مراجعه افراد برای گرفتن مجوز کسب و کار و کارآفرینی ظرف 15 روز مجوزهای لازم برای او صادر می شود.
کد خبر: ۴۵۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 04 July 2017
شریف خسروی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار کرد: با بیان اینکه کارآفرین به افراد ایده‌پرداز که توانایی تبدیل ایده به خلاقیت را دارند اطلاق می‌شود، گفت: استان کرمانشاه در قابلیت‌های اقتصادی هیچ چیزی کم ندارد و حتی در برخی زمینه‌ها از جمله اقلیم و طبیعت و سایر منابع بسیار غنی است.

وی افزود: مشکلی که ما در استان داریم این است که ایده‌های خلاقانه اندک هستند و ایده‌های کمی داریم تا بتوانیم با عملی کردن آنها مشکل بیکاری و مشکلات اقتصادی را مرتفع کنیم.

خسروی تصریح کرد: در همین راستا ما به مراکزی نیاز داریم که ایده‌پردازی کنند و افرادی با ذهن خلاق در این مراکز بتوانند ایده مطرح کنند، ایده‌هایی که بتوان از دل آنها کار و اشتغال و تولید ایجاد کرد و نیازی از نیازهای کشور و استان را مرتفع کرد.

وی به برگزاری سومین رویداد کارآفرینی "تیک" اشاره کرد و افزود: برگزاری این رویدادها فرصت مناسبی برای کشف صاحبان ایده است و این امر به شرطی محقق می‌شود که این رویدادها کاربردی بوده و صرفا نمایشی و همایشی نباشند.

خسروی با اشاره به لزوم حرکت کشور و استان به سمت کارآفرینی، گفت: قطعا مشاغل دولتی پاسخگوی نیاز اشتغال امروز کشور نیست و باید همه دستگاه‌های و نهادهای دولتی و خصوصی به سمت کارآفرینی حرکت کنند.

وی افزود: ما به عنوان بخش دولتی وظیفه تسهیل این حرکت راداریم و در همین راستا در استان با تاکید استاندار کرمانشاه به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده که هر فردی که درخواست راه‌اندازی کسب و کار و گرفتن مجوز در این زمینه را دارد ظرف 15 روز باید مجوزهای لازم برای او صادر شود.

خسروی تصریح کرد: همچنین تاکید شده است که دستگاه اجرایی موظف است خود پیگیر اخذ مجوزها شده و کارآفرین تنها باید درخواست بدهد و بعد از 15 روز مجوز خود را از دستگاه مربوطه تحویل بگیرد.

وی افزود: این روند در حالی به 15 روز کاهش یافته که قبلا چند ماه و بعضا حتی چند سال این روند صدور مجوز به درازا میکشید.

خسروی در خصوص فعالیت‌های شتابدهنده "تیک" با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های این مرکز، گفت: تضمین موفقیت این مرکز در صورتی است که ایده‌های خلاقانه را پیگیری کند وگرنه با ایده‌هایی که کپی از طرح‌های دیگر است قطعا کارآفرینی و توسعه اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه با اشاره به ضرورت فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت این مراکز، گفت: مراکزی مانند شتابدهنده باید به دنبال ایده های خلاقانه و حمایت از ایده‌هایی باشند که بتواند نیازی را مرتفع کرده و اشتغالزایی بسیاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی بخش دولتی موظف است در زمینه فرهنگسازی در خصوص کارآفرینی فعالیت کند تا حرکت جامعه به سمت کارآفرینی تسهیل شود.
 
گفتگو ازحدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار